zondag 17 januari 2010

Dipje

Het is inderdaad stil rond mij geweest.
Ik niet veel meegemaakt, en ik moet ook eerlijk bekennen
ook geen zin gehad om wat te schrijven. (dipje)
Ik zit nog steeds niet goed in me vel.
De verkoudheid die niet over gaat. Dit kost veel energie.
Dus vroeg onder de wol en zo laat mogelijk eruit.

Op het werk zijn de klanten niet te genieten.
Ja ja de beroemde euro weken zijn er weer.
Helaas sta ik op de service balie. Ik krijg al die boze
klanten aan de balie. Want ik ben een service punt.

Klanten klagen dat het product is er niet.
op = op wat in de folder staat, dat accepteren de klanten niet.
Wij krijgen de schuld, want we bestellen te weinig.
Helaas is dit niet zo. Schuitema, onze leverancier levert niet uit.
Maar dat antwoord pikken de klanten niet.

Ik probeer rustig te blijven. Dan komt er een klant waarvan de
actie niet goed op de bon staat. 9 van de 10 keer is het de fout van de klant.
Ze kijken niet goed op de bon. Of ze nemen een kleinere of grotere verpakking mee.
Maar net niet diegene die in de aanbieding is.
Dus weer een correctie maken, want dan willen ze het niet mee.
Ook staat er veel producten niet goed in de kassa.
Logisch dat de klanten klagen.

Dan hebben we ook nog een Tristar actie.
Klanten konden sparen voor gratis huishoudelijke apparaten.
En Nederlanders zijn dol op gratis. Dus ik vorige week 1200 artikelen
besteld. Wat een administratie hebben we ervan.
Nu moeten we het uitdelen. Het goede artikel bij de goede klant.

Ik had al 2 banen. Balie en Slijterij. (helaas maar 1 loon)
We hebben het druk op de balie met tabak verkopen, vullen.
Bloemen inpakken (ben ik geen ster in), bloemen afdeling netjes houden.
Dan op dezelfde balie zijn we een servicepunt voor TNT.

In de slijterij gaat het werk ook gewoon door. Bestellen, verkopen,
spiegelen, cadeautjes maken, vullen, administratie.

Nu dus ook nog de Tristar actie, oja en dan vergeet ik de huishoudbeurs actie nog.
Foto's van de Disney actie, breng ook maar naar de balie.

Dump alles maar bij de balie.

Het is een gekkenhuis dus.
En de waardering missen we.
We lopen als kippen zonder kop rond.
Het is te druk en we staan alleen. Ik ben nog steeds van mening
dat er continu 2 mensen op die plek moet staan.

Als de mogelijkheid er is, krijgen we hulp.
Er komt dan een (hoofd)caissiere me helpen.
Maar door die euro weken hebben zij het ook druk.

De meeste mensen die mij kennen weten dat.......
Geduld niet in mijn woordenboek staat.
Ik ben dus ook blij als het 5 uur is. Ik ben het gezeik dan zat.
Lekker naar huis. Maar ik heb dan nergens meer zin in.

Ik hoop dat het snel wat rustiger wordt.
Dan word ik ook rustiger. Vind mezelf nu niet zoveel aan.

4 opmerkingen:

  1. "Nu dus ook nog de Tristar actie, oja en dan vergeet ik de huishoudbeurs actie nog.
    Foto's van de Disney actie, breng ook maar naar de balie.
    Dump alles maar bij de balie."

    Geweldig... Ik hoor het je zeggen...
    Maar wel stevig balen dat het allemaal zo moet gaan. Wie weet heb je gelijk en keert straks de rust terug.
    En anders heb ik hier nog wel een cursus vor je liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb ook meegedaan aan de actie
    en ik wacht wel even hoor met het ophalen van mijn artikelen
    ja ja ik heb er 2

    gwendolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heey heey

    ik heb vandaag mijn plantje niet bij je gedumpt hoor!!! haha
    geweldige blog, ik kent het!
    Bij ons was dat ook altijd zo, het enige wat je moet doen is rustig blijven en denken oh t is zo 17 uur.....BEN ZO VRIJ!!!
    het is makkelijker gezegt dan gedaan maar geloof me en ik spreek uit ervaring......blijf rustig en denk aan jezelf, lukt het niet dan maar niet morgen weer een dag.
    op den duur wordt je er makkelijker in!!!
    En een hoofdcassiere is er voor om alles in de juiste banen te leiden maar als zij dat niet doet of geen zin in heeft of in haar ogen heeft ze het te druk tja.....mss moet je het eens op z'n beloop laten, kijken wat er dan gebeurt. Het alleen zitten op kantoor en je oh zo super belangrijk vinden daar trek je geen lieve begripvolle klanten mee. Laat zij ook maar eens zien dat ze werkt voor haar geld. Zoals een ander het ook moet en eigenlijk heb je 3 banen.......jammer dat je geen 3 x loon krijgt of een vergoeding dat zou mooi zijn.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corina,
    Ja het is ook allemaal wel een beetje veel.
    Daarbij komt, dat geld voor mij, dat het ook nog eens weer is waar je niet vrolijk van word!
    Na regen... :)
    Succes ermee! Groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen