dinsdag 26 januari 2010

Digitenne

Na hectische weken op het werk gehad te hebben,
is de rust weer gekeerd op deze plek.
Voor me medecollega's (caissieres) is dit niet zo leuk.
Hun dagen duren veel langer omdat er minder klanten zijn.

Ik vind het wel even relaxt, ik kom weer aan me eigen werk toe
en heb geen last meer van zeurende klanten.
Alles klopt weer, heerlijk. Zo mag het altijd wel zijn.

Maar het kan natuurlijk nooit helemaal soepel lopen in
een normale week. Zo nu ook.

Ik zaterdag lekker shoppen met moeders en nichtje.
Een geweldige tijd hadden we. Ik naar de Primafoon.
Had namelijk op de KPN site gelezen over een pakket
dat je tv + internet + telefonie hebt voor 1 prijs en waarbij je kastje
gelijk een harddisk recorder is om op te nemen.
Omdat ik al internet + bellen heb van KPN leek me dit geweldig.

Zoals gezegd ik de Primafoon in, gezegd wat ik wilde en kreeg ik een dame
die hier alles van wist. Wat wil je nog meer. Helemaal soepel liep het.
Moet er wel bij zeggen dat ik 2x of meerende malen tegen deze dame heb gezegd
dat het in 1 pakket moest, bellen, internetten en tv kijken.
Kwam helemaal goed.
Ik vol vertrouwen alles meegenomen. Met een extra kastje naar huis
voor de televisie boven.

Zondag was de dag voor het installeren.
En ja hoor, televisie deed het. Ik blij.
Opnemen op me dvd recorder werd moeilijker. Maar goed, morgen weer een dag.
Gisteren weer gekeken. Maar het lukte nog niet.
Vandaag lekker vroeg vrij van het werk, dus weer puzzelen.
Kom ik thuis ligt er een brief op de mat van KPN. Een contract, maar alleen
voor de tv.

Ik bellen (0.45 cpm) legt een meneer mij uit dat ik geen pakket heb.
Want dat is interactieve tv. Maar ik heb digitenne.
En dat is apart, digitenne is niet in een pakket te krijgen.
Deze meneer was trouwens heel aardig en hielp mij geduldig.
Hij proberen om te kijken of ik het om kon laten zetten in interactieve tv, maar
dat is er nog niet in Wildervank.
Ook vertelde deze meneer mij, dat sommige dvd recorders niet via digitenne kunnen
opnemen. Maar je kunt dvd recorders kopen die op digitenne kunnen.
Of dit nu waar is of niet. Ik ga niet een nieuwe dvd recorder kopen.
Het gesprek duurde trouwens ongeveer 10 minuten, weg 4,50.

Gelukkig heb ik alles op proef.
En nu dus alles ingepakt, het gaat terug.
Donderdag ben ik lekker vrij en dan ga ik richting Groningen naar de Primafoon.

Moraal van dit verhaal is.
Dat deze dame, die alles moest weten, niet alles wist over mijn verhaal.
Het was een part timer (zaterdaghulp) die een zak centje bijverdient.
En begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat mensen werken voor
een zakcentje maar laat alstublieft op een zaterdag (drukste dag van de week) er ook
een full timer lopen. Iemand die er wel alles van weet en waar een part timer
hulp aan kan vragen. Als hij of zij het even niet meer weet.

Bij ons op het werk loopt op zaterdag altijd een full timer.
Je kan dan altijd op iemand terug vallen.
Ik vind dit dus geweldig geregeld bij ons.

Maar ik ben een paar uren zoet geweest.
Heb weer een wijze leer gehad.
Nu maar geduldig wachten op interactieve tv.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten