woensdag 6 januari 2010

Baad het niet, dan schaadt het niet

Al een tijdje vind ik me werk niet meer leuk.
De hele week ren ik al van hot naar her.
Ik irriteer me daar mateloos aan.

Zo vraag ik me af, of dit het nu is.
Me werk is geen uitdaging meer.
Ik kan niks meer bereiken.

Dus kijk ik verder dan me neus lang is.
Zo laatst ook ergens op een kennismakingsgesprekje geweest,
voor totaal iets anders.
Deze meneer vroeg zich af, of iemand die in een winkel werkt,
de administratie in kan gaan. Dit is de story van mijn familie.
Vader heeft vroeger gewerkt voor de Coop, is overgestapt naar de RDW.
Mariel van de Leen Bakker ook de administratie in.
Dus waarom zou ik dat niet kunnen.

Maar goed, het heeft mij wel aan het denken gezet.
Zou ik oud worden in de winkel.
Maar zie het niet zitten om tot me 70ste (dan is het vast pensioen met 70 ipv 67)
bij de C1000 te blijven. Hier sta ik nu al stil, dan blijf ik nog 40 jaar stil staan.

En begrijp me niet verkeerd, ik ga echt niet met tegenzin naar me werk.
Maar ik mis iets.

Toch zit het winkeliers vak in me bloed.
Volgens mij had me oma's oma al een klein winkeltje.
Moeders heeft ook bij de Coop gewerkt.
Tante heeft ook in een winkel gewerkt.
Mariel dus, wie eigenlijk niet.

Dus door het kennismakingsgesprek denk ik toch over een
eigen winkeltje. Maar de vraag is, zet ik me eigen huis op het spel.
Dat heeft me altijd tegen gehouden.
De kans is er dat ik failliet kan gaan, maar ben ik dan ook me huis kwijt?
Als dit niet zo is, dan is het zeker de moeite waard om verder na te denken
over me eigen winkeltje.
Dat wordt informeren. Maar we hebben geen haast.

Mocht het kennismakingsgesprek op niets uitlopen.
Dan heeft het toch iets goeds gebracht.
Dus mocht het geen baad hebben gehad, dan heeft het
ook geen schade aan gebracht.
Het is weer een goede leerproces geweest.
En zo zie je, je bent niet te oud om te leren.

2 opmerkingen:

  1. Je bent inderdaad nooit te oud om te leren. Zelf heb ik er ook maar een jaartje of 15 tot 20 over gedaan om te ontdekken dat mijn hart in de DTP ligt...

    Lijkt me best lastig om zo te wikken en te wegen. Als jij meer zekerheid had, dan wist ik ook wel wat jij zou doen...

    Big Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corina,
    Je bent nooit te oud om te leren!!
    Moeilijke keus, niet een die je zomaar maakt!
    Goed over nadenken en de voor en tegens op papier zetten??
    Veel succes!!
    groetjes eveline

    BeantwoordenVerwijderen