dinsdag 5 januari 2010

Knopen en spanning

Spanning en knopen zijn fysiek onlosmakelijk met elkaar verbonden. Heb je spanningen dan volgen vanzelf de knopen in de spieren van je nek, schouders en rug. Maar die spanningen en knopen bedoel ik nou net niet....
Ik bedoel knopen die doorgehakt moeten worden en spanningen in de vorm van spannende momenten. Eerst maar het spannende, dan volgen de knopen vanzelf (net als lichamelijk).

Eigenlijk heb ik twee spannende dingen:
Vandaag heb ik bloed laten prikken. Bij het laatste bezoek in het UMCG waren de waarden van mijn lever verdubbeld. Waar ze 40 horen te zijn (en vraag me niet 40 "wat"), waren ze 80... Na drie of vier weken moest ik weer prikken, en de uitslag faxen naar het UMCG. Inmiddels zijn we iets verder en vandaag dus toch maar gaan prikken. Ik vermoed dat de waarden nog steeds hoog liggen, omdat ik dat gewoon zo voel, maar wie weet valt het mee. Morgen kan ik bellen voor de uitslag...
Het andere spannende is hoogstwaarschijnlijk een nieuwe opdrachtgever! Het klinkt allemaal heel veelbelovend en ik heb er mega veel zin in!

Dan de knopen:
Ik heb me voorgenomen om al mijn "vrijwilligersactiviteiten"neer te leggen wanneer mijn bloedwaardes inderdaad hoger zijn. Ik wil me volledig kunnen richten op mijn werk en mijn privé-leven. Samen met mijn eerder aangekondigde lifestyle-veranderingen moet dat helemaal goed gaan komen!

1 opmerking: