zaterdag 2 januari 2010

Voornemens

Ik heb er altijd een hekel aan gehad. Voornemens....
Elk jaar weer duizenden mensen die zich per 1 januari van alles voornemen. Om twee redenen heb ik hier altijd van afgezien:
1. Het voornemen is al gesneuveld voor de eerste januari voorbij is
2. Waarom per se op de eerste januari?

Maar na mijn wandelingetje van 21 december 2009 (slechts 3 kilometer in 2 etappes) ben ik me dus helemaal lens geschrokken van mijn conditie en de pijnen die ik op oudejaarsdag onderging hebben me doen besluiten dat het roer 180 graden omgegooid moet worden.

Ik stap dus deels van mijn principes af. Ik heb inderdaad voornemens, maar me ook voorgenomen hier niet op de eerste dag van het nieuwe jaar te beginnen.
Maar in de loop van het jaar (wel het liefst zo snel mogelijk) moet er het volgende gebeurd zijn:
* Meer bewegen
* Gezonder eten
* Afvallen
* Stoppen met roken
* Me minder druk maken om dingen die het niet waard zijn
(Niet per se in deze volgorde)

Voor de jaarwisseling was ik al begonnen met bewegen. Gelukkig heb ik daar thuis een uitstekend apparaat voor: de Wii met balanceboard. Helaas door de pijnen, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het spierpijn was en het advies van de dokter (rust), heeft het board mijn gewicht al twee dagen niet kunnen waarnemen (misschien ook maar beter). Maar dinsdag ga ik met Iekje mee naar de fysio om daar de mogelijkheden van medisch fitness te bespreken.
Het zou namelijk wel fijn zijn, dat ik in mei in Barcelona die drie kilometer fluitend, zonder pijnen en vooral een stuk lichtvoetiger kan afleggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten