woensdag 13 januari 2010

Goede reclame op TV

Je wordt er mee doodgegooid! Wegzappen heeft geen zin, want de reclame-bazen aan de andere kant van je TV weten dat en zorgen er dus voor, dat jij al zappend 9 zenders met reclame tegenkomt en zodoende heb je er toch weer negen "gezien". Tegenwoordig doen wij het thuis anders. Dat wat we willen zien, nemen we op op de DVD-recorder (harde schijf) en wanneer we gaan kijken slaan we de reclameblokken over. Op die manier zien we nog maar twee commercials, de eerste seconden van de eerste en een paar seconden van de laatste...
Maar gisteren was ik even vergeten om door te drukken en kwam er een reclame voorbij, die mij daadwerkelijk even vasthield. En het was best een lange (en dus dure) commercial. Ik was geboeid. Nou is reclame ook een deel mijn werk en kijk ik er anders naar dan anderen, maar deze was gewoon goed! Een reclame met daarin het product centraal! Geen toevoegingen die significant beter zijn. Geen beloftes. Geen rare filmpjes. Gewoon het product en de toepassingen. Maar goed in elkaar gezet.
Het gaat om de nieuwe commercial van Coca-Cola. Wie hem nog niet gezien heeft, kan even een kijkje nemen op de site van Coca Cola Nederland en dan even klikken op TV commercial, onder de afbeelding met de flessen (kopieren naar hier is me nog niet gelukt). Oordeel zelf maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten