woensdag 1 december 2010

Ik heb ook altijd Pech

Ik weet niet hoe ik het doe. Ik voel me net B100 van Bassie en Adriaan. Hij had ook altijd pech.

Heb ik net over al het pech in me tuin geschreven, komt er weer een verhaaltje aan.
In de maand december moet ik altijd me meterstanden doorgeven. Een jaar of twee jaar moest ik bij betalen met me essent rekening, hoe kon dat, vroeg ik me af, ik verbruikte alleen meer dan me ouders samen. Maar goed, bij te betalen en niet meer over zeuren. Liet ik het uitzoekenen het kwam op niks uit, ware alle kosten voor mij.
Dat was een heleboel dus ik heb dit niet gedaan.

Op een hete zomer dag sta ik uit me raam te kijken en wat voel ik, de kachel is gloeiend heet. Beetje raar, maar goed de energiewacht gebeld en er kwam een monteur, die heeft de boel gemaakt. Wel raar hoor, het is 30 graden buiten en mijn kachel brand. Dat ik dus zo'n hoge rekening krijg kon daar aan liggen.

Dit jaar krijg ik vast geld terug. Vanmorgen, ik lig in bed, wekkertje gaat, doe de televisie aan, want mijn dag begint met Jan de Hoop, ontbijtnieuws. Gevoels temperatuur was wel min 16. Ik dacht, heb wel een koude neus, maar me raam staat altijd open dus ik dacht het tocht in huis, raam maar dicht gedaan. Nog niks door. Ik ga me bed uit, doe de douche aan en normaal voel je of het heet is, als het te heet is, trek je je hand er onder vandaan. Ik had dit ook, maar dan van de kou. Energiewacht gebeld, is de ketel leeg? Waterstand moet daar tussen staan, ik let daar altijd goed op, dus ik wist dat het daar niet aan lag. Ik moest maar even de kachel resetten, ik gedaan, gewacht, en het werk gebeld, ik kom eraan, maar ik zit even met de ketel, er is veel ziekte, dus ze waren al wel blij dat ik kwam. Ik weer de kraan aan, weer koud. Dus weer de energiewacht gebeld, ik uitgelegd, heb net ook al gebeld, bla bla bla. Oh de monteur komt vanmiddag wel even langs tussen 1 en 5. Ik nog gevraagd of hij even kon bellen wanneer want ik zit met me werk, nee dat kon niet. Dus ik geregeld op het werk dat ik om 1 uur thuis kon zijn. Ik was echt 12.57 binnen, ligt er een briefje in de bus, u monteur is geweest maar u was niet thuis.

Ik was hels, ik gelijk bellen, keuze gemaakt er zijn 12 wachtenden voor u. Gosternokke denk ik dan, maar ik blijf boos hangen, ik krijg er een vriendelijke dame voor en zegt, ze komen altijd tussen half 12 en 5, ik zei, dat hebben ze echt niet gezegd, want ik heb er speciaal vrij voor gevraagd. Ook nog uitgelegd, de monteur moet de straat uit zijn gereden toen ik thuis kwam, want ik was echt voor 1 uur thuis. De vriendelijke dame, ze kon er ook niks aan doen, dus heb me woede weggestopt, kwam weer aan de lijn en zei, mevrouw de Vos, de monteur komt vandaag nog, maar het kan wel de avond monteur zijn. Dat maakt mij niet uit, wat een drama is dit, zit dus nu al 2 uur in de ijskou, me haardje kan het niet aan, hoelang moet ik zo blijven zitten. Ik ga zo dus maar even de elektrische deken halen, weet niet meer hoe ik warm moet blijven. Me handen zijn koud van het typen.

Voel me bijna een zwerver, zou niet graag met hun willen ruilen.
Mensen die klagen over dat het koud is en wel lekker bij de verwarming kunnen zitten, denk dan even aan mij, voor mij maakt het nu niet uit, buiten of binnen.

1 opmerking:

  1. Gatver... das echt zwaar balen!!
    Hoop dat er vanaaf een oplossing komt, want dit is niet leuk... En nu al helemaaaaaaaaal niet!

    BeantwoordenVerwijderen