zondag 5 december 2010

Hawks

Ik heb een goede vriendin, zij is fitter dan fit. Met haar ga ik vaak dagjes, of weekendjes weg via vakantieveilingen. Zo zijn we een keer een weekendje naar Tilburg geweest, het was hartje zomer, een graad of 30. We gingen er een paar leuke dagen van maken. In de hitte eerst naar de Beekse Bergen. Daar zowat te zijn weg gesmolten van de hitte gingen we naar ons hotel in Tilburg. Even lekker op het terras gezeten en afgekoeld met een heerlijk wit biertje. Voor het avondeten gingen we het Centrum in. Na het eten vraagt die fitte vriendin aan de ober hoe we naar ons hotel moesten lopen en hoe lang het is. 20 minuten werd ons verteld, oh dat was te doen, lekker uit buiken doormiddel van lopen. Ik zal het hele verhaal besparen maar de wandeling van 20 minuten werd anderhalf uur.

Die dag besloot ik om van die oerlelijke bergschoenen te kopen. Mensen die de Nijmeegse Vierdaagse lopen, lopen ook vaak op die oerlelijke schoenen. Dus een maand of 2 geleden heb ik me oerlelijke Hawks gekocht. Ook handig voor op het werk en je hebt er een goede houding in.
Nog geen maand geleden heb ik me zussen die oerlelijke schoenen aan gesmeerd. Goed lopen is belangrijk.

Ik heb echt een schoenen tic, ik kocht bijna elke maand wel nieuwe schoenen. Moet eerlijk zeggen, de oerlelijke Hawks zijn de laatste paar geweest. Ik mag dus graag elke dag andere schoenen aantrekken, soms wel 2 of 3 paar per dag. Geweldig. Ik heb echt een kast vol schoenen.

Het is nu winter in Veendam. Met dit weer ga ik dus op de fiets naar het werk. Sommige stukken moet ik lopen. Ik loop vanaf donderdag al op me Hawks. Vrijdag gingen we lopen naar huis, samen met een collega, gezellig. Zaterdag sneeuwde het, dus dat werd ook lopen. Vandaag dooide het lekker in Veendam, ik op de fiets naar me zus, want Sinterklaas zou daar 's avonds langs komen. Om half 9 ging ik richting huis, het vroor alweer lekker, dus ik dacht, dat wordt lopen, sommige stukken werd dat het ook. Ik ben nog nooit zo blij geweest met zulke oerlelijke Hawks. Dag in en dag uit stap ik in deze schoenen. Ik krijg geen koude voeten en heb een geweldige grip. Ik heb net besloten om nog maar een paar van die schoenen te kopen, kan ik een beetje afwisselen. Het is toch al zo lang geleden dat ik schoenen heb gekocht. Ik mag weer een paar uitzoeken. Dan ben ik goed voorbereid als het net zo'n heftige winter wordt als vorig jaar. Ik kan dan alleen maar de voordelen zien van dit weer. Gezellig toch. Als je maar veilig van A naar B kan.

1 opmerking:

  1. Ik ben ook helemaal happy met mijn Hawks. Was gisteren goed glibberen, maar had toch betere grip...
    Thnx voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen