donderdag 9 december 2010

DTP-er overstag

Ik ben een DTP-er. Ik draag bij aan de totstandkoming van drukwerk wat je kunt bekijken en lezen. Ik hou van tijdschriften, boeken en alles wat gedrukt moet worden en wat je in je handen moet houden om te lezen. Altijd even bij de tijdschriften kijken in de winkel en gisteren had ik geluk (want dacht dat alles al was uitverkocht): Ik ging naar huis met Help van Youp van het Hek.

Laatst thuis een discussie gehad over een E-reader. Een elektronisch boek zeg maar. Ik zei nog van: "Das niets voor mij, ik moet een boek of wat dan ook in mijn handen hebben." Had nog getwijfeld voor geld voor mijn verjaardag om zo'n ding aan te schaffen, maar nee... toch niets voor mij???

Tot ik mij er toch eens in ging verdiepen. Duizenden titels zijn inmiddels te bestellen/downloaden en ik begon het toch wel interessant te vinden. Inmiddels ben ik overstag. Natuurlijk moet ik dan het mooiste en beste. Inclusief een MP3-speler, zodat je onder het lezen ook nog van en muziekje kunt genieten... En ik zie nu naast het lezen voor het slapen gaan ook perspectieven voor het wachten in het ziekenhuis en zo...

Nu heb ik hem dus in huis. Ik had hem kunnen vragen voor mijn verjaardag, maar daarvoor issie te duur. Maar er zijn nu wel mogelijkheden voor mijn verlanglijstje. Zoals een etui of een thuislader voor de E-reader, bol.com-cadeaubonnen voor het downloaden van boeken. Gaat helemaal goed komen...

Ik lig vanavond in mijn bed met Claudia de Breij (figuurlijk dan he) - Dingen die fijn zijn - en luister in de tussentijd naar Spirits of Nature...

PS: Ik ga mijn blogs ook opslaan en overzetten naar de E-reader...

3 opmerkingen:

  1. Er is niets zo veranderlijk als een mens. Ik lees niet veel, maar ik denk wel dat het een uitkomst is. Veel plezier er mee.

    Groetjes vanaf nr. 54

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er eentje sinds mijn verjaardag deze zomer en ben er helemaal heppie mee. Als je nog boeken wilt, ik heb er een paar honderd.

    Hier ga je geen spijt van krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zus ermee aan gestoken, maar dat is niet erg, ben je dankbaar...nu een blogje schrijven en dan lekker in bed lezen

    BeantwoordenVerwijderen