vrijdag 17 december 2010

force of nature

Het is nog steeds een witte winter. We kunnen er niet omheen. Maar vandaag was het wel heel erg, heel de randstad stond/staat vast. Treinen rijden niet meer.

Vandaag moest ik om 8 uur beginnen. Ik had besloten om te gaan lopen, normaal is het ongeveer een kwartier tot 20 minuten lopen. Ik om 5 over half 8 weg. Ik halverwege toch maar me werk gebeld, onderweg maar misschien iets te laat. Precies om 8 uur kwam ik binnen, jas uit en deur open.
Het was best een drukke dag. Om half 3 belt een collega. Ze zou haar zus ophalen van Schiphol maar ze stond in Weesp, de trein naar Amsterdam is propvol en ze wist niet hoe en wanneer ze verder kon. Haar zus was ondertussen ook al gestrand want er landden geen vliegtuigen meer. Deze collega moet morgen werken, maar ze weet niet hoe ze verder moet en of ze wel weer optijd thuis is.
Om kwart over 3 bel ik haar weer. Je bent vrij. Doe maar rustig aan. Dit is de force of Nature. Ze vond het al erg, omdat ik morgen vrij ben. Ze werkte voor mij.
Ik vragen waar ze zat, Amsterdam IJmuiden? Nu nog naar Schiphol, daar een hotel geregeld. Moeders was onderweg van Breda, had daar een vergadering, om ook naar Schiphol te gaan. Ze zitten nu net achter een warme chocolademelk in het hotel.
Gelukkig veilig. Morgen weer een dag. Hier kan je niks aan doen.

Alle files die er staan. De pekelwagens en de sneeuwschuivers konden er vandaag niet tegen aan. Het bleef sneeuwen. Toch zie ik het positief in.
Ik ga rustig lopends naar me werk, op me oerlelijke Hawks.
Ik werk en ga naar huis. Lekker bij de warme kachel(hij doet het weer goed),met me e-reader op de bank.
Ik ga niet onnodig de deur uit. Toch zie ik het niet als vervelend. Denk al die leuke dingen, sneeuwpop maken, sneeuwballen gooien, sneeuw engeltjes maken, sleetje rijden, schaatsen en lekker bijkomen van dit gezonde weer met een warme chocolademelk (met voor de volwassen een borrel erin). Ik kan er wel van genieten.

Je kan niks aan the force of nature doen. Je moet er maar het beste van maken.
Alleen hoop ik een ding, dat de wegen weer snel goed te begaan zijn.
Dat iedereen veilig van A naar B kan. Als dat kan, dan mag het van mij nog wel even zo blijven. Heerlijk gezond dit winter weer.

1 opmerking:

  1. Kan het alleen maar beamen!
    Let is snow, Let it be...
    Hoeveel hebben er al niet over gezongen.
    Zoals ik al schreef... je kunt er niets aan doen. Kwaad worden, daar heb je alleen jezelf maar mee. Laat het gebeuren en belééf het!

    Zussie, zeg maar even wanneer de Hot Choco klaar staat ;)

    BeantwoordenVerwijderen