zondag 3 juli 2011

Borgerswoldhoeve.... ook "nét niet"

We hebben sinds twee weken een motto betreffende de gemeente Veendam, namelijk "Nét niet". Alles in Veendam is het nét niet. Alsof er aan de organisatie net dat ene element ontbreekt waardoor het toch weer te amateuristisch is of gewoonweg niet áf. De Vakantiemarkten zijn m.i. al jaren een aanfluiting. Speciale thema zaterdagen in het centrum zien er afgeraffeld uit...

Dan zit ik vanavond in de Borgerswoldhoeve, in verband met een bedrijfsuitje. Borgerswoldhoeve in Veendam. Het past helemaal in deze gemeente, want ook de Borgerswoldhoeve is het nét niet...

Wij hebben bij de Borgerswoldhoeve geïnformeerd om onze bruiloft te vieren, maar dat werd ons een beetje te duur. Ze hebben dan ook naar buiten toe een chique uitstraling. Helaas is daar binnen niet veel meer van te merken. De zaal waarin we zaten was erg donker, we zaten met 8 mensen aan een vierkant tafeltje (uiteindelijk dus met het bord op schoot) en de stoelen.... gemak voor een kwartiertje. Meer niet...

Ik kwam op tijd binnen, maar de speech was al geweest (he, wat jammer nou). Om half acht zou het buffet los gaan, maar om kwart voor acht is de bediening nog volop in de weer met schalen. Ook aan de verlichting is gedacht! Speciale bouwlampen, gericht op het vlees moeten ons in het uiterst donkere etablissement de weg wijzen.

Als alles eindelijk op zijn plaats staat schreeuwt (ja werkelijk want deze man wilde geen microfoon gebruiken) de "hoofdober" de 120 koppen tellende menigte toe dat het buffet geopend is. Een toelichting van wat we waar kunnen vinden krijgen we niet. We moeten ons maar laten verrassen. Ja... en dan ben je bij ons net verkeerd. Wij willen namelijk graag weten wat we eten. Niet dat ik denk een stukje kip te hebben, terwijl het dan uiteindelijk vis blijkt te zijn.

Wij houden niet van verrassingen. Ik heb me dan maar gehouden aan de stokbrood met kruidenboter, wat patatjes waarvan het natriumgehalte zo hoog lag, dat bij menigeen de bloeddruk spontaan omhoog schoot en iets wat duidelijk op vlees leek.
Daarnaast ongeveer een pak jus d'orange leeg gedronken, maar dat was achteraf niet zo gek met die patat...

De avond had ook een knaller! Ja ja, daar kwam de steekijs-wagen naar binnen gereden. Compleet met rood-wit gestreepte parasol, moest deze kar toch wat zijn! Helaas.... ook hier weer nét niet. Verwacht je dat je de keuze hebt uit diverse smaken, dan kom je van een koude kermis thuis. Onder toeziend oog van de 120 mensen werd een supermarkt- of Makro-rol vanille ijs van zijn plastic velletje ontdaan en in een metalen ijs-plakken-snijder gelegd... Twee koekies met een laagje vanille ijs ertussen.

Omdat de jus d'orange onderhand mijn neus uit kwam en ik een van mijn buurvrouwen met koffie zag, ben ik ook overgestapt en bestelde een kop koffie. AAAAHHHH dat was een goede keus. Best een lekker bakkie. Omdat ik me verheugd had op een heerlijke pistache-banaan-coupe, besloot ik nog maar een kop koffie te nemen. Dat komt er zo aan, werd mij verteld. Het duurde ongeveer een kwartier toen iedereen voorzien werd van een kop koffie.
En het werd me bij de eerste slok duidelijk: Bestel je buiten de groep om, dan krijg je een lekker bakkie, wellicht met liefde gemaakt. Maar zodra je in de menigte geserveerd wordt, dan komt je bakkie uit een hele grote kan en kan je de koffie maar beter laten staan. Dat heb ik dan ook maar gedaan...

1 opmerking:

  1. Ik vind de Borgerswoldhoeve ook niks. Maar wat dacht je van SC Veendam. Zit nooit vol, hangt ook geen sfeer. Als je naar de Flames gaat, wat een verschil. NK tijdrijden in Veendam. Het centrum leeft niet. Ben het helemaal met je eens. Veendam heeft het net niet. Of anders gezegd,helemaal niet

    BeantwoordenVerwijderen