donderdag 7 april 2011

Social Media

Bijna iedereen kent het wel of doet eraan mee. Social Media.
Hieronder valt, Hyves, Facebook en Twiter, en nog vele anderen.

Ik ben ook een van die mensen die hieraan meedoet.
Tot op heden, ik heb alles op non actief gezet.
Mijn accounts bestaan nog, maar ik reageer niet en ik zet er voorlopig niks op.

Ik vind het vooral jammer van Hyves, ik mocht graag reageren en dingen erop zetten wat je op dit moment bezig hield.

Al een tijdje zit ik eraan te denken om ermee te stoppen. Gisteren heb ik dus maar besloten om alles eerst maar op non actief te zetten.

Als je goed bekijkt is social media best gevaarlijk. Je gaat een paar dagen weg, je zet dit op je social media, je komt thuis en je huis is leeg geroofd. Alles is te volgen via deze wegen.

Ook wordt het vaak voor doeleinden gebruikt voor werkgevers, als zij iemand aannemen, kunnen ze op je social media kijken, hoe jij een beetje in elkaar zit.
Sta je op elke foto met een glas drank, dan wordt je als feestbeest benaderd, dit kan weer invloed hebben op je carrière.

En mensen hebben wat om over te roddelen. Het staat immers op je social media. Heb je al gezien wat die en die op hun social media hebben staan? Het gaat zo snel.

Een goede vriendin van mij zegt, je moet hier boven staan, ze heeft helemaal gelijk. Ik vraag me alleen wel af, hoe lang je erboven moet staan, want je bent een keer boven en als je dan valt, dan val je goed. Daarom heb ik besloten om alles even op non actief te zetten.

Ik kan zelf niet over mensen roddelen, door er niks op te zetten kunnen mensen niet over mij roddelen. Mijn huis is goed beschermd als ik weg ga, want het staat niet op me sociaal netwerk.Ook kom ik op de foto’s niet over als een gek, maar als iemand die veel dingen onderneemt en houdt van mooie foto’s te maken.

Als je het goed bekijkt is social media helemaal niet zo sociaal. Je kan het beter a-social media noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten