dinsdag 4 januari 2011

Genieten van het leven

Je staat er vaak niet bij stil, we zijn een volkje die altijd maar klaagt.
We klagen veel. Klagen is negatieve energie en van negatieve energie wordt je chagrijnig .

Vragen we om een witte kerst, is ie wit, dan is het niet goed. Is het te lang droog willen we regen en regent het zijn we er weer flauw van. Of het is weer eens te warm. Het is nooit goed.

Als we op een N weg ingehaald worden, klagen we met een kreet, heeft ie haast? Ja waarschijnlijk wel, anders reed ie niet zo. Je kan ook denken, moet hij weten, ik rij zoals ik rij.Ik mag hier 80 en ik rij hier 80.

Het leven is natuurlijk voor de meeste mensen ook zwaar. Werken (20 uur) en dan ook nog een huishouden en 1 of 2 kinderen. Ik heb geen medelijden met die mensen. Ik heb dan geen kinderen maar ik werk 40 uur en heb ook een huishouden. Als je het te zwaar vindt, ga dan niet werken. Of kijk eens om je heen. Er zijn ook mensen(me zus en zwager) met 4 kinderen, waarvan 2 niet eens van zichzelf, me zwager werkt fulltime en me zus werkt ook soms een paar dagen, ook zij hebben een huishouden erbij. Dan valt het opeens mee met die 1 of 2 kinderen, in mijn ogen.

Mensen die in een negatieve spiraal zitten komen daar niet uit. Alles is zo erg. Kijk naar anderen, elk huisje heeft zijn kruisje. Aan zelfmedelijden heb je niks. Overal is wel wat. Heb je iets, zet je schouders eronder en maak er iets van. Dat is er een positieve draai aangeven, daar krijg je energie van, positieve energie en met positieve energie kan je de hele wereld aan.

Ik probeer het vaak positief te zien.
Ik leid echt een Zwitserse leven. Ik heb een eigen huis, eigen auto, vaste baan. Ik doe waar ik zin in heb. Ik ga veel weg, uitjes, weekendje hierheen en dan weer een dagje daarheen. Ik ben me bewust van mijn leven zo.
Als ik morgen dood ga, wat ik niet ga doen, mijn missie is 76 en elke jaartje daar boven is mooi meegenomen, kan ik zeggen dat ik een leuk leven heb gehad.

Natuurlijk klaag ik ook wel eens, me rug dat is een ramp en me werk gaat ook niet altijd zoals ik wil. Maar ik heb werk en als me rug zo blijft, teken ik ervoor. Er zijn mensen om me heen die zieker zijn en zij vechten keihard om er weer boven op te komen. Dan mag ik niet zeuren om een beetje pijn in me rug.

Ik ben tevreden. Ik ben gezond, me familie is gezond, wat wil ik nog meer.
Ik geniet van me leven, nu op naar de bioscoop, het eerste uitje van dit jaar.

3 opmerkingen:

  1. Wow... zussie... wat een wijsheid!
    Je hebt groot gelijk. Kan het alleen maar weer beamen!
    We zouden allemaal wat vaker om ons heen moeten kijken om te zien dat het erger kan, dan valt het allemaal wel mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En gelijk heb je!!!! Mooi geschreven :)
    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen