zaterdag 8 januari 2011

Sportkleding

Het nieuwe jaar is begonnen. We worden helemaal doodgegooid met reclames om af te vallen, te stoppen met roken en meer te bewegen. En er zijn natuurlijk legio mensen die goede voornemens hebben voor het nieuwe jaar, dus daar wordt gretig op ingesprongen.

Ook bij mij moest er iets veranderen (zie mijn andere blog Lifestyle Mariël). Nu ik wat meer dagen in de sportschool verblijf en ook verschillende sporten beoefen, dacht ik dat enig uitbreiding van mijn sportieve kleding wel op zijn plaats zou zijn. Je kunt tenslotte niet 5 dagen in de week in het zelfde tenue verschijnen... Dus op zoek naar iets nieuws en leuks. Leuks is er genoeg te vinden, maar dus niet in mijn maat.

En hier snap ik dus het een en ander niet. De maatschappij is er tegenwoordig op gericht om ons massaal te laten stoppen met roken en iedereen moet een goede gezondheid en BMI krijgen, vooral door veel te bewegen. Veel mensen kampen met overgewicht. Kunnen een wandelende tijdbom zijn, dus oké... bewegen is goed. Maar als ik dan een beetje modieus wil bewegen, dan komt het volgende probleem: Sportkleding gaat vaak maar tot maat XL (hooguit XXL).
Helaas zitten die maten mij (en meerdere mensen die met overgewicht kampen) te krap. En ik ga niet als een pin-up door de sportschool lopen. Enige bewegingsvrijheid is dan wel lekker. Dus een oproep aan alle sportwinkels en fabrikanten: Als jullie echt omzet willen draaien, bied leuke kleding dan ook eens voor een maatje meer aan! Loop je doelgroep niet voorbij!!

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens!!! Loop tegen hetzelfde aan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voor is het een standaard polo met een slobberbroek. Meer is het niet

    BeantwoordenVerwijderen