zondag 30 januari 2011

maagzweer

Me zussie is druk aan het schrijven, dus ik kan niet achterblijven. Ik zit al bijna een week ziek thuis. Mijn hoofd stond en staat niet naar schrijven of lezen, concentratie is weg, maar ik doe mijn best.

Maandag, ik naar mijn werk, ik voelde me hartstikke beroerd, toch maar heen gaan. Je hoort je moeder nog praten. Bij onze opvoeding leerden wij, eerst proberen, lukt het niet kan je altijd nog thuis komen. Ook kregen we mee, ziek is ziek en dat houdt in geen leuke dingen doen. Trouw probeerden we het altijd en we bleven vaak op school.
Maandag ik ook proberen, ik wist gelijk al, dit red ik niet. Ik naar huis. Ik dacht een buikgriepje. Voelde me al een paar dagen niet helemaal fit. Last van me maag en de griep ging rond, ik had zo 1+1 opgeteld.

Maandag op dinsdagnacht ben ik echt door een hel gegaan. Wat een pijn. Om een uurtje of 3 's nachts had ik wel zo'n pijn, na een uurtje slapen en weer een uur helse pijn, ik ben me bed uitgegaan, ik heb een tas gepakt, slaapspullen, ondergoed, sokken, toilettas en sloffen ingepakt. Ik was klaar voor het ziekenhuis, ik zag me daar echt liggen. Ik durfde niks te slikken, want stel je voor het is je blindendarm, dat kan acuut worden met pijnstillers. Ik heb de pijn getrotseerd. In de periode dat ik wakker was heb ik ook me ringen afgedaan, hoefde dat niet voor de operatie. Wat een gedachten krijg je als je zo'n pijn hebt.

Dinsdagochtend de dokter gebeld, zegt de assistente, kom morgen maar. Ik kon alleen maar uitbrengen, MORGEN.... Alles uitgelegd en ik mocht komen, want ik had geen griepje, dat had de assistente wel door. Ik bij de dokter, ga maar liggen hij drukt op een paar plekken en toen schreeuwde ik het uit AU, ik weet het al zegt de dokter.

Medicijnen meegekregen, pijn ging weg, heerlijk maar dan de bijwerkingen, misselijk, moe, ik heb het allemaal gehad. Nu is het zondag, ik voel me nog niet geweldig, morgen de dokter weer bellen. Blijf een druk houden op me maag. Ik wil daar vanaf. Met een lijstje wat ik allemaal wil vragen ga ik de dokter opzoeken. Hopelijk is hij er, hij is voetbalarts en de BV Veendam moet spelen tegen Go Ahead. Het beste er maar van hopen.

Het maakt mij op dit moment niet uit, als ik maar beter word. Waar en wanneer dat boeit mij niet, als ik maar beter word.

5 opmerkingen:

  1. ik ken jou niet anders dan altijd maar doorgaan en doorzetten..ook met je rug etc, maar ziek thuis zitten? dat komt niet echt in jouw woordenboek voor...dus als je dan ook ziek bent, ben je ook ziek! ik hoop voor je dat je nu ook snel van al je bijwerkingen af bent...ach en weet je, blijf maar eens ff goed thuis!! en alles in de soep loopt op je werk,dan laat ze het zelf maar eens oplossen...ja weet het, zo ben je niet, maar kom op, ze blijven daar allemaal voor de kat zijn k ziek thuis! maagzweer krijg je niet zomaar he??
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Andere pijn zou eerst moeten verdwijnen voor de rest er ook mee stopt.

    Kop op en sterkte.

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohw.... niets is zo erg als pijn. Helemaal als je niet weet waar het wegkomt. Ben blij dat het al een heel stuk beter met je gaat, maar onderschat het laatste stukje niet!! Zorg dat je helemaal herstled bent. Ook al druist het tegen alles in. Wat je al zei: Ziek is ziek!

    Luister naar je lijf. Das het allerbelangrijkste wat je bezit. Wees er zuinig op!

    Beterschap,

    Big Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heey schatje

    ik weet er helaas over mee te praten en het is absoluut geen pretje!!!!
    het duurd een tijdje voordat je helemaal de oude bent hoor en bij het minste geringste kun je het weer terug krijgen...vooral als je een gevoelige maag hebt.
    ik hoop dat er nu niks meer achter weg gaat komen en dat de maagzweer op zijn retour is...
    Duim voor je en snel beter worden hoor!
    xx renske

    ps. mariel moet zich toch bezig houden nu dus kan ze jou mooi verwennen en het huishouden doen....scheelt jou in het werk en wordt t gedaan dus helpt mariel jou en tegelijker tijd help jij haar omdat ze bezig moet zijn...
    is een goeie deal toch!!
    ik heb haar ook al een deal aangeboden dus nu maar afwachten hahaha

    heey succes en duim voor je x

    BeantwoordenVerwijderen