maandag 11 oktober 2010

Sociaal beladen weekend

Zussie heeft alles even in een notendopje weergegeven. Dat leest ook wel zo fijn. Direct naar de kern van het verhaal. En toch zat er voor mij dat weekend veel meer om heen.

Zaterdagavond zijn we naar de theatershow van Claudia de Breij geweest. In één woord: geweldig. De hedendaagse maatschappij en politiek kwamen voorbij, evenals die van over 50 jaar... Ik ga niet de hele show bespreken. Wil je hem zien, hij is meer dan de moeite waard! (niet voor niets bekroond met een prijs).
Om dan toch een heel klein stukje van de sluier op te lichten: de hoofddoekjes, burka's, Rutte, Verhagen en Wilders kwamen voorbij.

Als je dan de volgende dag op een verjaardag komt, lijkt het of je in de theatershow bent blijven hangen. Hoewel ons uitzicht op de zaterdagavond beter was dan een deel van ons uitzicht in de discussiegroep op zondagmiddag.

Het is een verjaardag waar de rokers buiten staan. En dat vind ik helemaal niet erg, ik mág tenminste nog roken... Vaak is het daar waar de rokers zijn ook nog gezelliger ;) Ik viel met mijn neus in de boter... Had ik net mijn klomp gebroken over de Hamka's Chips, kom ik buiten en is daar een discussie gaande over het geloof en de acceptatie daarvan.

Het is natuurlijk een eindeloze discussie. En ik wil het niet eens als een discussie voeren. Iedereen heeft vandaag de dag een mening over discriminatie, acceptatie, vrijheid van meningsuiting en geloof. En gekheid is niet nodig... al deze onderwerpen komen terug in één discussie. Een discussie die gevoed wordt door de politiek en de media. Heb je nog een eigen mening... Wees er zuinig op! Je bent waarschijnlijk één van de weinigen en als je hem nog durft te uiten ben je helemaal een held. Voor je het weet heb je namelijk een puist tussen je ogen of een mes tussen je ribben.

Ik ben een sociaal mens. En ieder heeft zo zijn eigen ideeën over discriminatie, acceptatie, vrijheid van meningsuiting en geloof. Helemaal goed! Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Ik respecteer een mening als die goed onderbouwd wordt, in de hoop dat je dat ook bij mij doet.

Een voorbeeldje: Ik ben niet tegen hoofddoekjes. Als ik maar op een correcte manier behandeld en aangesproken wordt. Dat verwacht men immers ook van mij. Het is niet aan mij om uiterlijke kenmerken af te schaffen of te verbieden. Dan moet ik straks mijn kettinkje omdraaien om angstvallig het vrouwenteken te verbergen...

2 opmerkingen:

  1. Ik vh Theatershow en vd juiste uitzicht was heerlijk aan het roken ala buiten.

    Kijk'..............
    als je ergens voor kiest of het nou jehova, gereformeerd, moslim etc etc is.....je hebt er voor gekozen en daar ga je 100% voor!!! Het moet toch niet zo zijn dat je alleen maar voor 80% gaat omdat je van een biertje wilt nuttigen of hamka's wilt eten of geen hoofddoek op doen wanneer het je uitkomt. en dan tegen anderen zeggen dat je je strikt aan de strakke regels houdt en een ander moet rekenschap houden met geen varkensvlees op dezelfde schaal, niet met het zelfde mes gesneden als de kaas etc etc en dan wel een hamka in je mond proppen want eenmaal de hamka in de mond zie je meteen een erge heftige kettingborsting in de tunnel en er wordt zelfs mee gesproken!!!!!!! OMG OMG OMG
    Jezus d8 op dreef te zijn maar helaas pieste ernaast..........en vind het hoofddoekje gelijk als een kruisje en een burka......als mensen die een hoofddoek dragen die afmoeten doen dan moeten mensen met een ketting met daaraan een kruisje deze afdoen.............hmmm........waar gaat dat in vredesnaam over.........sinds wanneer staat een kruissie gelijk aan een hoofddoek of burka????
    Waar gaat de wereld heen????? Als je hier de oorlog mee moet winnen kunnen we ons beter meteen overgeven want we verliezen toch!
    Maar goed hij kon niet winnen dus koos het hazepad en wist niet hoe snel hij binnen moest komen, geeft niks maar ....kom op zeg, zeg wat nuttigs of anders zeg gewoon lekker niks.
    We leven in een land met vrije menings uiting en die uit ik ook zeker!!! Ik ben voor Wilders!! Met vele dingen ben ik het met die man eens maar met sommige dingen ook niet!
    Velen denken er ook zo over maar komen er niet voor uit!! Aan de ene kant snap ik dat wel maar kom op jongens.....we mogen zeggen wat we willen zolang je het ook maar kunt onder bouwen en niet zomaar dingen roept terwijl je eigenlijk niet weet waar het over gaat en wat de bedoeling is..... Ik vind dan wel als je iets roept dat je moet kunnen uitleggen waarom je dat vind....
    Moet ik nu ook ineens gaan roepen van ik wordt gediscrimineerd want ik wordt uitgescholden voor melkfles, blanke, bleekscheet etc etc....waarom kan bij wijze van een donker persoon, dat wel tegen ons zeggen maar als een blank persoon zegt van oh moetje die neger zien kan dat niet want dan discrimineren we....
    Laten we het gezellig houden.

    Maar kom op !!!! Kies je voor een geloof, prima, val mij er niet mee lastig. en Ga er 100% voor en niet 80% want dan ben je een huichelaar en achterbaks!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We leven wel in een land met vrijheid van menings uiting, maar als je die dan uit en je bent een bekend persoon of je zit in de politiek dan mag je voor de rechter komen.

    Leven en laten leven. Iedereen zijn eigen ding.
    Met wederzijds respect komen we heel ver.

    BeantwoordenVerwijderen