zondag 31 oktober 2010

Zwarte Markt

We hebben het over de zwarte markt in Zuidlaren.



Ik ben nog nooit op een zwarte markt geweest. Maar ik ken de verhalen wel.

Je kan daar merk dingen kopen voor een leuk prijsje.

Nike, G-Star, Bjorn Borg, Nintendo en de spellen ervoor. Alles voor een prikkie.

Ik dacht misschien hebben ze ook wel laarzen van Ed Hardy, dat is nu hartstikke in.



Vandaag was er weer een zwarte markt, in Zuidlaren.

Twee weken geleden sprak zus lief vol lof over de markt. Zullen wij ook gaan de volgende dag, overleg ik met een vriendin/collega, nee joh laten we even wachten wordt er gezegd, over twee weken hebben we weer loon. Zo gezegd zo gedaan. We gaan ook in de middag want dan zijn de meeste mensen weg.



Ik dacht vanmorgen, even panty's aan, want als je laarzen gaat passen is het handig als je panty's aan hebt, want dan gaan die laarzen beter aan. Ik ook makkelijke schoenen aan, kan je zo passen he. Overal aan gedacht rijden we weg.



Komen we aan, moeten we 10 minuten wachten in een rij waar mensen je omver duwen want stel je voor dat je achter ons staat ipv voor ons. We slaan onze tas in de buik van onze doorduwer achter ons om ons te verweren. We kopen een muntje om een paar seconden later in te leveren.



Daar lopen we dan vol verwachting. De eerste stands is wat je ook op de huishoudbeurs ziet. Demo stands. Dat hoort er wel bij vond ik. Toen de eerste hal in. Dit was een rommelmarkt. Kraampjes en mensen die een kleed op de grond hadden om troep te verkopen. Ik dacht het lijkt koninginnedag wel, het leek wel een vrijmarkt. Ik mag graag mijn troep verkopen op marktplaats maar ik koop geen troep van anderen.



De tweede hal dan maar in, na 15 minuten in de eerste hal te hebben gelopen.

Dit was een braderie, wierook, droomvangers en boeddha's. Dan vergeet ik de tassen, nep parfum, nep horloges, ringen, portemonnee's en riemen. Iets van merk heb ik niet gezien. Een illusie armer dat hebben we dan weer wel. We gaan na ook hier een kwartier te hebben rond gelopen richting de uitgang.



Nu valt op dat de kleren (tweedehands) tussen een stand met hamburgers staat. Aan de overkant verkoopt iemand handdoeken tussen de bakken snoep. Al die kleren en handdoeken stinken een uur in de wind.



In een half uur waren dus een paar euro lichter en een illusie armer.

Maar we hebben er wel enorm om gelachen. Lopend door de troep van een ander.

Terwijl we de verwachting hadden dat we met tassen vol die hal uit zouden lopen.



Ik denk dat ik toch maar een keer naar Beverwijk moet.

In Zuidlaren op de zwarte markt kom ik nooit meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten