maandag 25 oktober 2010

Heb ik weer

Het is maandag. Na een zondagje, relaxen (blog schrijven) en rommelen (schuur opruimen) kan ik de week weer aan.

Op maandag mag ik lekker uitslapen, ik begin om 10 uur. Er zit een nadeel aan, ik ben om 9 uur 's avonds vrij.

Zoals elke dag, stap ik ook vandaag weer in me auto. Het is schandalig, ik weet het, het is maar 10 minuten fietsen. Vaak geef ik tijd de schuld, ik ga altijd te laat de deur uit zodat ik de auto wel moet pakken. Vandaag was ik op tijd. Ik stapte 5 minuten eerder de auto in dan normaal.
Ik rij de straat (wijk) uit en zorg dat ik op de "gewone" weg rij. Zoals altijd is het nu tijd voor me ontbijtkoekje of sultana. Je moet immers ontbijten. Ik haat ontbijten, dus eet altijd een koekje.
Ik pak me sultana van de bijrijdersstoel en ik schrik me dood.


De hele Oosterdiep ligt in me auto, bij de bijrijderskant.
Je hebt je bekleding en een mat in de auto liggen, alles was doorweekt.
(Voor de niet Veendammers onder ons, het Oosterdiep de gracht van Veendam, haha)
Ik bedenk me niet, ik rij door naar de garage. Me collega gebeld via haar gsm, want van onze keuzemenu op het werk word je niet vrolijk. Vertel haar het verhaal en dat ik wat later op me werk ben.

Ik de garage leg ik me situatie uit. Zegt de meneer bij de receptie, ik denk dat je rubbers kapot zijn. En met alles, als je rubbers kapot zijn, dan kan je grote problemen hebben.
Meneer zegt nog, de rubbers zijn er woensdag, neem je auto maar weer mee.
Ik, nee neem me auto echt niet mee, hij staat altijd langs de straat en als ze nog een paar dagen regent, dan wordt het alleen maar erger. Dan is het net de Titanic, die liep ook vol.

In overleg staat me auto nu in de garage op een brug bij een kachel.
Woensdag wordt hij gemaakt. Maar zulke dingen gebeuren altijd als je het niet kan gebruiken.
Morgen (dinsdag) ga ik naar Amsterdam, ga naar Gealforce, dat is een Ierse dansshow, zoals Riverdance. Daarna slapen we in het Botel, een boot wat een hotel is geworden op het IJ.
Dus dan maar met een andere auto heen.

Hopelijk is hij woensdag of donderdag echt klaar.
Donderdag ga ik met een goede vriendin naar Pathe, naar de film haar naam was Sarah.
Vriendin woont in Haren, vlakbij Groningen, dus ik heb de auto echt nodig.

We blijven positief.
We komen wel in Amsterdam, de rest zien we dan wel weer.

1 opmerking:

  1. Jeetje... over van de regen in de drup gesproken...
    Hopelijk zit je nu in Amsterdam... en kun je toch nog een beetje genieten van je verblijf aldaar...

    BeantwoordenVerwijderen