woensdag 30 december 2009

Daar gaan we weer...

Het heeft ook gewoonweg geen zin...
Ik moet meer regelmaat in mijn leven krijgen en dus vroeger naar bed, normale tijd opstaan enz enz. Doordat ik het merendeel van mijn tijd eigenlijk vrij ben (dus ik heb nog ruimte voor nieuwe opdrachtgevers ;)) verleg ik mijn tijden. Ik ga later slapen en sta later op. Tenminste... das de bedoeling. Vaak wordt ik wakker van de telefoon of een schreeuwende buurman...
Dus we gaan ons leven beteren: eerder naar bed.
Daar lag ik dan om kwart over 12... Eerst maar even lezen en na een uur begin ik te vernemen dat mijn ogen langzaam aan dicht willen. Mooi! Acht uurtjes erbij en 9:00 uur is een mooie tijd om op te staan. Om een uurtje of vier begint het gezeik. Mijn lijf wil slapen, maar twee ledematen hebben daar geen zin meer in. Mijn benen. Ik lijd helaas aan het fenomeen Restless Legs. Je benen móeten bewegen. Alsof er mieren doorheen krioelen. En er bestaan medicijnen, maar voor de ene raak je immuun en de ander gaat pas na een uur werken. Ik probeer en probeer, maar na een uur geef ik het op...
Gehuld in badjas en trainingsbroek ga ik naar beneden. Dan maar even een uurtje computeren of Wii-en. Eenmaal beneden kijk ik naar buiten en ja hoor! We zijn weer bedolven onder een wit dekentje. Dunner dit keer, maar hij ligt er wel!
Gisterenmiddag werd al gewaarschuwd voor vele soorten neerslag, waaronder regen, ijzel en sneeuw en voor het slapen gaan had ik nog even gekeken op de buienradar. Rond drie uur vannacht zou het hier beginnen te sneeuwen. Dat zal dus inderdaad wel gebeurd zijn. Nu kijkend, zie ik dat het even rustig blijft, maar vanaf een uurtje of negen kan het weer vrolijk verder gaan. Je zou toch denken dat we nu ver van te voren geweten hebben wat er aan zat te komen en ik hoop dan maar dat er dit keer een beetje fanatieker gestrooid is...

Er zijn ook geluiden. Geluiden van een Elfstedentocht. Want het gaat wat harder vriezen en heel Nederland is in rep en roer. Dat is dit volkje al snel. We houden wel van aannames.
Het gaat goed vriezen, dus we krijgen een Elfstedentocht.
Het jaar 2010 is het 30e regeringsjaar van Beatrix en 10-10-2010 is een mooie datum, dus Willem Alexander wordt op die datum onze koning.

Mensen, wacht nou even af... Als het moet gebeuren, dan gebeurt het wel. Het woord geduld komt in mijn vocabulaire niet voor, maar in deze gevallen heb ik zo iets van: We zien het wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten