maandag 21 december 2009

Ben het wel een beetje zat

Tuurlijk, sneeuw is leuk. Het komt nou niet jaarlijks voor dat dit deel van de aardkluit bedolven is onder een flinke laag sneeuw. En als de eerste sneeuw gevallen is, dan is het leuk! Sneeuwschuiven (jeetje, heb echt geen conditie meer) en het hofje begint weer te leven! Gezamenlijk een sneeuwpop bouwen of van een afstandje kijken en genieten hoe de pop gebouwd wordt...

Maar na een paar dagen wordt het vervelend. We kunnen ons redden hoor! Iekje werkt in Veendam en gaat lopend naar haar werk. Op de terugweg neemt ze de boodschappen mee in d'r rugzak. En als een echte survivaller komt ze dan aanlopen...
Maar... Ik had vorige week al een afspraak bij de pedicure. En die zit niet in Veendam. Daar moet ik met de auto heen. Op het journaal hoor ik: "Als je de deur niet uit hoeft, ga dan niet..." Mijn autootje is de jongste niet meer, maar ben wel blij dat ik hem heb en hoop er nog een paar jaartjes mee vooruit te kunnen. Dus met dit weer laat ik hem liever staan.
Maar mijn afspraak is dus verplaatst naar morgen. En het ziet er niet naar uit dat de dooi nog en beetje vlot gaat intreden. Dus iets zegt mij dat ik dat morgen ook wel kan vergeten... Het gaat namelijk wéér sneeuwen en ook de vorst is nog niet voorbij.
Oh ja, ergens moeten we ook nog boodschappen doen voor mijn verjaardag. Denk dat ik ook maar zo'n rugzak op mijn rug bindt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten