woensdag 23 december 2009

Bijna een jaartje verder....

Dit schrijvende / typende ben ik bijna 2 uur verwijderd van mijn verjaardag. De dag dat je weer een levensjaar mag afsluiten met een getal hoger dan de vorige keer. Want ik word niet op die ene dag een jaartje ouder, dat heb ik die 364 dagen er voorafgaand al opgebouwd. En ik kijk al weer uit naar de volgende 365 dagen.

Bij mij staat dit alles bijna gelijk aan een "gewoon" kalenderjaar. Dus terugkijkend op mijn 37e levensjaar, kan ik ook gelijk al een beetje terugkijken op 2009.
En ik mag zeker niet klagen. Begon het jaar met weer een deksel op mijn neus (geen vast contract na een stage), half februari (op onze trouwdag) de stoute schoenen aangetrokken en mijn bedrijf aangemeld bij de Kamer van Koophandel. Stravos Grafisch Ontwerp was geboren! Mijn vingers blauw getypt voor een ondernemersplan om wat geld te lenen voor het starten. Had me de energie kunnen besparen.... ik kreeg helemaal niets.
Gelukkig nog een heel klein achterdeurtje, dus met dat kleine beetje een computer en software aangeschaft en dan maar los gaan. Op een dag besloten om toch maar eens wat uitgeverijen te gaan bellen en bij de eerste was het raak! Mazzel... misschien... Maar ik ben er helemaal happy mee, en nog steeds! Inmiddels heeft zich een tweede opdrachtgever aangemeld, en ik hoop dat ik daar ook op de langere termijn opdrachten voor mag gaan doen.

In dit jaar heb ik mijn certificaat voor DTP-er behaald. In het voorjaar zijn we met onze F-pupillen voor de tweede keer van dat seizoen kampioen geworden. En in het najaar mochten we bij de club de beker voor het best presterende team van het seizoen 2008-2009 in ontvangst nemen. Een goed jaar dus. Eigenlijk weinig narigheid. En dat is ook wel eens lekker!

Volgend jaar? Eigenlijk mag het op deze voet wel verder gaan. Iets ruimer in het werk zou wel lekker zijn, maar voor de rest heb ik eigenlijk weinig te wensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten