dinsdag 27 april 2010

Toeval bestaat (niet)

Het is een eindeloze discussie. Bestaat toeval nou wel of niet of gebeurt toch alles met een reden.

Vandaag mocht ik weer anderhalf uur bankhangen in het UMCG. Voor mijn afspraak met de internist moet ik altijd even bloedprikken en dan anderhalf uur wachten op de uitslag.
En bij dat bloedprikken gebeurde het. Ik loop naar de balie, geef het formulier af en ik krijg een nummertje. Eén wachtende voor me, dus dat gaat best snel en inderdaad, binnen no time wordt ik opgeroepen. Kamertje nummer 5. Onderweg van de wachtruimte naar het prikhokje (en dat is echt twee keer vallen en opstaan) bedenk ik me ineens dat ik in het UMCG eigenlijk alleen maar door dames wordt geprikt. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit een man gezien. En onder het lopen vraag ik me af of ik de lieve dame die mij gaat prikken vandaag eens zal vragen of er op de prikpoli überhaupt mannen werkzaam zijn.
Ik loop hokje nummer 5 binnen en realiseer me dat ik die vraag niet meer hoef te stellen...

1 opmerking: