dinsdag 13 april 2010

Lapzwans

Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk "omzien naar", en vandaar "rekening houden met".

Ik heb dit meegekregen vanuit mijn opvoeding.
Respect hebben voor je ouders, voor ouderen en voor je naasten (vrienden).
Mensen die dat niet hebben, halen het bloed onder mijn nagels vandaan.

Zo zit ik op een verjaardag. Over die hele familie die er zit kan ik wel een soap
schrijven. Doe het maar niet, want As the World turns en GTST is er niks bij.

Er zit er namelijk één bij, hij is 27 en bakt niks van het leven.
Maar wel kritiek en commentaar geven op andermans leven.
Want hij vindt zichzelf zo goed.
Dat komt omdat iedereen zijn handen boven zijn hoofd houdt.
Ik kan daar niet zo goed tegen.

Hij belazerd zijn oma waar hij bij in huis woont.
1: ik zou het niet durven om me ouders te belazeren
2: mijn ouders hadden mij uit huis gegooid.
Nee hoor, handjes boven het hoofd.
Hij werkt niet. Dat hoeft niet erg te zijn hoor. Als maar moeite doet om werk te zoeken. Ik werk al vanaf me 18de, ik ben er niet slechter op geworden.

Trouwens er is geen ene baas die hem wil aannemen.
Hij ziet er niet uit. Zit als een sul op de bank, heeft lang haar, is ongeschoren.
Ik wil nu niemand beledigen die gelooft maar hij lijkt op Jezus Christus.
Dat zeg ik ook. Ik noem hem zelfs Jezus. Maar het kwartje valt niet.
Omdat de verjaardag rond de feestdagen was, hebben
we gebruik gemaakt van onze bijbel kennis.
Ook hebben we eerlijk gezegd dat we het jammer vonden dat hij was opgestaan.
Wij zien hem liever in een grot met een grote steen ervoor.
Hij erom lachen, maar wij menen het.

Meneer weet dus alles zo goed. Een voorbeeldje waar hij fout gaat.
We gingen eten, meneer doet zijn vieze lange haren niet vast.
Terwijl een meisje van 8 dat wel doet.
Zij is 20 jaar jonger, maar weet hoe het moet.
En dan het shagje draaien terwijl iedereen nog zit te eten.
Als je klaar bent met eten, draai dat shagje dan buiten. Je hoeft van mij niet te wachten om te roken tot iedereen klaar is met eten, het is wel zo netjes, maar draai en rook buiten.

Oma heeft haar huis zo heeft ingericht dat meneer
de ruimte heeft. Zijn computer moet in de woonkamer.
Oma kookt, hij kan nog geen ei bakken.
Maar daar zijn weer die handen.

Ik vind het sneu. Die gast heeft niet door wat voor lapzwans hij is.
Hij stelt geen drol voor. Hij heeft een verkeerde invloed op zijn neefjes en nichtjes.
Hij belazerd oma. Geestelijk, lichamelijk en financieel.
Maar meneer is zo goed.
Nu moet ik eerlijk toegeven, ze laten het toe, hij mag van alles uitspoken en
toch bij oma blijven wonen en oma blijft koken.

Omdat hij denkt dat ie zo goed is, maar dus niks uit het leven haalt,
haalt hij dus het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik moet er tegenin gaan.
De Vossen, die daar ook zitten, zitten geduldig te wachten tot ik wat zeg.
Mijn schone zus steunt mij en gaat mee in het verhaal
Dus het is een geweldige vertoning. Iemand in de zeik zetten terwijl alleen de Vossen weten
waar het over gaat. En nogmaals, hij heeft niks door. Geweldig

Er is één ding wat ik denk als ik daar zit, dat ik dat ik me
gelukkig niet kan verplaatsen in zulke situaties.

Ik heb respect voor mijn familie. Die lapzwans niet.
Ik zou dan ook nooit me ouders belazeren op welke manier dan ook.
Denk ook niet dat ik maar een euro van me moeder zou moeten jatten als
ik nog thuis woonde, want dan stond ik op straat. Nu uitwonende zou ik dat nog niet durven.
Het heeft niks me strenge opvoeding te maken, want dat viel reuze mee.
Mijn ouders hadden respect voor hun ouders, ik heb respect voor mijn ouders.
Ik ben blij dat ik ze allebei nog heb. Ze genieten lekker van hun oude dag.
Ik kan ook met trots zeggen, dat me ouders nog jong zijn, van lichaam en geest.
(soms beide niet van lichaam, maar ze redden het mooi zo)

De oma van de lapzwans is misschien een paar jaar ouder dan mijn vader,
maar ze zit als een zombie in de kamer. Ze is gewoon op.
Jammer dat zij niet kan genieten van haar oude dag.
Helaas doet ze het zichzelf aan. Ze laat het allemaal toe.

Vandaag de dag denk ik maar zo…
Als het met de Vosjes maar goed gaat, dan ben ik nog rijker dan dat ik al ben.
En geld heeft daar niks mee te maken.

2 opmerkingen:

  1. Hear hear!

    Ik kan alles alleen maar beamen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik was er bij en het meisje van 8 is mijn dochter, tja zegt genoeg he?hahahaha
    daarom ben ik niet blijven eten want met zo'n gast aan tafel krijg ik geen hap in de mond. t is idd precies jezus...ik lag helemaal in een deuk toen je die opmerking plaatste........
    ik zal zo nooit worden maar zulke mensen willen ook niet geholpen worden. ik kan oprecht zeggen dat ik een sociaal, mee denkent, behulpzaam en medelevend, lachwekkend, lief mens ben maar als men nu aan mij vraagt zulke mensen te gaan helpen dan ben ik egoistisch, niet sociaal heb niks voor de mede mens over nee idd dan niet nee!!! want die ga ik niet helpen omdat ze er zelf een puinzooi van hebben gemaakt en geen normen en waarden hebben maar volgens hun zelf hebben ze die wel en weten ze alles beter....ach joh je kunt er boeken over schrijven maar bespaar je de energie!!!
    let's have fun!!!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen