donderdag 7 april 2011

TNT wordt POSTNL

Het is donderdagochtend. Erg vroeg... Ik luister naar de TV en in een ontbijtprogramma hoor ik: Binnen twee maanden wordt TNT omgedoopt in POSTNL.
Is iedereen net een beetje gewend aan TNT, gaan we fijn de hele boel weer veranderen.

En op zich vind ik dat niet erg. Wat ik het ergst van alles vind, is dat er zoveel postbodes bij die TNT werden/worden ontslagen en we nu een mega-verandering van een bedrijfsnaam krijgen. Dit kost zo gigantisch veel geld, daar had je heel wat postbodes voor in dienst kunnen houden!

Kosten? Ja! Alles moet opnieuw gemaakt en bedrukt worden. Nieuwe kleding, drukwerk, uithangborden, de brievenbussen, de auto's.... je kunt het zo gek niet opnoemen. Overal waar het TNT logo op staat, moet dus vervangen worden.

Eén geruststelling: Alles blijft oranje!


(Noot: Wat zou ik graag de DTP-er van de TNT/POSTNL zijn... altijd volop werk)

1 opmerking:

  1. Ik zit zelf een beetje in de TNT gedoe, maar de monteur bij ons wist nog niks.

    Sinds januari is er veel veranderd bij de TNT, alle oude papieren konden weg, nog geen 4 maanden verder en alles wordt weggegooid omdat er nieuwe logo's zijn.

    BeantwoordenVerwijderen