maandag 7 februari 2011

Verleiding weerstaan

Vorige week na mijn bezoekje aan de weegschaal van de sportschool was ik een beetje van slag. We hebben 's avonds een broodje hamburger gegeten met een beetje patat. Allemaal home-made, zodat je nog een béétje op de vetten en calorieën kunt letten. Maar we waren dus wel even over de scheef gegaan.
Ook mijn mislukte stoppoging (roken) droeg niet echt bij aan een vrolijke week. Maar aan het eind van de week was paps jarig. De hele week was toch al een ramp, dus ik liet het gebakje en de andere lekkernijen niet aan mijn neus voorbij gaan. Op het menu die avond: Bami (met babi pangang in satésaus).
Tuurlijk let je wel een beetje op wát en hoeveel je naar binnen werkt, maar toch...

Zaterdag ben ik fanatiek begonnen met het bijhouden van de calorieën en de vetten. Hele dagmenu's worden hier van te voren samengesteld zodat we ook nog het nodige aan groente, fruit en zuivel binnenkrijgen.

Ga ik dan vandaag op de weegschaal, ben ik 1,5 kilo lichter! En dat na al die "troep" van vorige week. Het hadden er wel 5 kunnen zijn. Maar zo moet je natuurlijk niet denken. Je moet blij zijn met het behaalde resultaat.

Tijd voor een feestje dus!! Die frietjes van vorige week kwamen in gedachten weer even voorbij... Kijkend op de lijst van het voedingscentrum*, kwam ik daar al weer snel van terug. Eén bakje patat staat gelijk aan de gehele geplande maaltijd van vandaag, aardappelen met broccoli en een rundervink en zelfs een beetje kaassaus voor de smaak.... De patatten heb ik maar gelaten voor wat ze waren.... Broccoli it is!!

Morgen moet ik onverwachts naar Stadskanaal. Ter beloning gingen we daarna altijd naar de McDonalds. Morgen niet... Een enkele kale Quarterpounder (mijn favoriet) beslaat één avondmaaltijd en een Big Tasty zelfs twee...

Ik werk mezelf niet voor niets elke dag in het zweet...


* Wil je ook eens wel eens weten wat je zoal naar binnen werkt: Website Voedingscentrum
De voedingswaarde van de producten van McDonalds vind je hier: website Mc Donalds (en geloof me... volgende keer scheur je met gierende banden door de McDrive)


1 opmerking:

  1. Je mag allang trots zijn op wat je nu allemaal bereikt hebt. Een enkele uitschieter kan dus best wel, zo zie je maar. Maar alles met mate. Ik zou zeggen, doorgaan zo!

    Groetjes Robert

    BeantwoordenVerwijderen