dinsdag 28 september 2010

Werken voor TNT post

al zeker een jaar of 2 bestaat de postbank niet meer.
Alle bankzaken gaan nu via de ING bank.

Het houdt ook in, dat vele postkantoren dicht gaan.
Ook bij ons is het dorp. Vanaf 11 november hebben wij geen postkantoor meer.

Het postkantoor zorgde voor afhandelingen van post en regelde de bankzaken voor
postbank klanten.

TNT gaat bezuinigen, door de bankzaken 2 jaar geleden naar de ING over te brengen,
viel dat al weg. Nu heeft TNT bedacht dat vele winkels, C1000, Primera of Total Gemak een
servicepunt worden. Hiermee kan dus de "grote" postkantoren dicht.
Ook ik werk bij een servicepunt, heel handig van TNT, want nu betaald me baas me loon,
en in het "grote" postkantoor worden ze door TNT betaald.

Wij krijgen nu al vragen, hoe kom ik aan giro enveloppen, of waar kan ik me auto overschrijven.
Niet te vergeten de maandkaarten voor het openbaar vervoer en de staatsloten, waar kopen we die. Op sommige vragen heb ik heb geen antwoord, ik laat het op me af komen.
Ons wordt niks verteld over hoe en wat. Communicatie is een sleutelwoord, wat in vele bedrijven nergens te vinden is.

Wat ik wel erg vind, is dat de TNT dus zoveel mensen ontslaan.
Alle mensen die dus al jaren in die postkantoren hebben gestaan, zijn nu werkloos.
Ook postbodes, alle full timers moeten eruit, het gaat om 1500 mensen.

Ik vind het heel sneu voor die mensen, vooral als ik dan in de auto zit en een reclame spotje hoor, wordt TNT postbezorger in je eigen buurt. Eerst ontslaan ze 1000 mensen en net zo snel nemen ze part timers aan, want al die full timers zijn veelst te duur.

Ik vind het belachelijk. Uitleg voor deze ontslagen zijn, concurrentie in de postmarkt.
Hebben ze dat niet zelf in de hand gehad, ze wilden toen zelf geen staatsbedrijf meer zijn.
Als je een staatsbedrijf hebt, heb je meestal een monopolie. Eigen schuld zeg ik dan.
Maar sneu voor alle mensen die hun baan verliezen, zij zijn de dupe hiervan.
Dat is gewoon niet goed te praten, geef dan die hoge piefen wat minder loon of bonus.

Nee Jan Modaal, die is de dupe. TNT is ook echt het kroontje in hun logo niet waard.

1 opmerking:

  1. Er komt nog eens een tijd dat je je eigen verjaardagskaart bij een servicepunt kan ophalen. Eind van de dag worden de brievenbussen leeg gehaald en de volgende dag krijg je een mail dat de post voor je klaar ligt. En dat je tegenwoordig ook nog verplicht wordt om internet te hebben. Okej het is makkelijk, maar je kan oudere mensen niet verplichten om een pc met internet aan te laten schaffen. Mijn opa zei altijd: "Vroeger, dat waren nog eens tijden" Ik krijg steeds meer het vermoeden dat die oude man ook nog gelijk heeft. Het is maar goed dat hij deze tijd niet mee maakt. In deze onzekere tijden is nog maar 1 ding zeker, dat we meer moeten betalen voor minder kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen