dinsdag 21 september 2010

Jumbo op zondag

Vooropgesteld: Ik winkel liever niet op zondag. Kom zelf uit de detailhandel en had er een hekel aan om op zondag te werken. Dus naar een winkel op zondag... nee!
Maar goed, afgelopen zondag kon ik er helaas niet onderuit (ja, had in de auto kunnen blijven zitten...).
Zaterdag was de verjaardag qua tijd een beetje uitgelopen en terug in de auto zegt mijn wederhelft... oeps, nou heb ik helemaal geen eten voor zondag in huis...

Tegenwoordig is de Jumbo in Veendam op zondag geopend van 16:00 tot 21:00 uur. Ik dacht: "Dat is voor de mensen die even wat vergeten zijn..." Nou, ik had het mooi mis! Hordes mensen, volle karren... ik kon mijn ogen niet geloven. Je kon werkelijk over de koppen lopen! Dacht echt dat ik in een rare droom terecht gekomen was! De IKEA is duidelijk verleden tijd op zondag... we zoeken ons vermaak in de Jumbo...

Een week heeft zeven dagen, waarvan de winkels er zes open zijn en de meeste mensen er (bij een fulltime baan) vijf werken. Volgens mijn berekeningen heb je dan één dag vrij om je boodschappen te doen. Moet het dan uitgerekend op zondag!? Ga met je kinderen lekker de bossen in of iets anders bezoeken.

Voor mij was het één keer en niet weer. Ik haal mijn kopje suiker of eitje wel even bij de buurvrouw...

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens, moet niet gekker worden. Wij hebben 1x per jaar een koopzondag, meer dan genoeg. Klanten zeggen dan, ga toch geen boodschappen doen op me vrije dag. Wanneer moet ik het doen. Zodra wij gaan beginnen met op zondag open dan zoek ik ander werk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. was afgelopen zondag in de jumbo omdat t van nood moest. was t 1 en ander vergeten te kopen......en t was me toch druk!!!! de winkel is geopend van 16 t 20 en ik d8 ga mooi op tijd heen, dus 16 want is t nog rustig. MOOI NIET DUS!!!!
    de aheijn autorama is ook elke zondag geopend daar is t ook poepie druk. zij ehbben er geen vergunning voor en dus krijgen ze elke x dat ze de zondag open gaan een boete. vind ik wel top natuurlijk want er zit me daar toch een schijt bedrijfleider op!! het hele bedrijf is F...
    maar goed ik geniet normaal van mijn heerlijke zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen