donderdag 16 september 2010

Herfst 2010

Zaten we ongeveer twee maanden geleden nog te puffen en te zweten van de immense hitte, tegenwoordig komt het hemelwater met bakken tegelijk naar beneden en wanen we ons al weer in de gure onstuimige herfst.
Voor velen het jaargetijde waar ze het liefst heel hard doorheen fietsen, maar ik hoop altijd op een lekke band. De herfst is namelijk mijn favoriete seizoen. Fotografisch gezien schotelt Moeder Aarde ons de allermooiste plaatjes voor. De kleuren zijn gewoonweg geweldig! En helemaal als het mooi weer is! Zonnetje erbij... Tuurlijk, regen en wind zijn niet leuk. Maar dan lekker knus thuiszitten is ook niet verkeerd...

Officieel moeten we nog een weekje wachten. Dan begint de herfst volgens de kalenders. Maar zoals ik al zei: We hebben de afgelopen periode al een voorproefje mogen hebben.
Vandaag verliet ik het ziekenhuis in Stadskanaal na het bezoekuur. Toen we op de parkeerplaats kwamen, waren er al vele auto's weg en viel mijn oog op het plantsoen. Daar stonden een aantal vliegenzwammen naar mij te lonken. Natuurlijk de camera niet bij me (moet 'm toch maar standaard in de auto leggen in deze periode). Maar gelukkig bood mijn mobieltje uitkomst. Helaas niet allemaal even scherp, maar het gaat om het idee... De herfst met de mooiste kleuren in de natuur...

Heel misschien heb ik dit weekend een uurtje over. En bij goed weer willen we toch eens gaan kijken of we nog meer van dit moois kunnen fotograferen. Het is al weer veel te lang geleden en voor je het weet is ook deze herfst (voor sommigen gelukkig) voorbij voor je het weet...

2 opmerkingen:

  1. Je moet altijd een fototoestel meenemen, dat doe ik sinds ik een buizerd gemist heb. Ga niet weg zonder camera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Mariel, Jeej ik weet me wachtwoord weer!!
    Ik hou ook van de herfst! Prachtige fotos ook! Je mobiel maakt mooie fotos!!

    BeantwoordenVerwijderen