woensdag 4 augustus 2010

Inbraak Slijterij C1000

Afgelopen donderdag is er een fiets gestolen van een collega.
We hebben nog een buurt onderzoek gehouden, maar de fiets is echt weg.
Hij stond naast de C1000. In de rekken.

Vanmorgen was het weer raak bij de C1000.

Ik krijg vanmorgen om half 8 een smsje van me collega dat ik niet moest schrikken,
maar er was ingebroken in de slijterij.
Een kwartier later belt een andere collega en vraagt waar ik ben.
Ik wilde net in de auto stappen, dus gezegd dat ik er zo was.
Ik moest gelijk naar het werk, want de politie wachtte op mij.

Daar kom ik aan, een chaos was het.
Ze hadden een steen door het raam gegooid.
Een gat in het raam en miljoenen kleine stukjes glas overal.
Me collega vertelt dat ze iets van beneden pakken.
Dit had hij op de camera beelden gezien.
Omdat we zo strak spiegelen, wist ik precies wat er miste.

Ik miste 3 pakjes Flugel.
Er zitten 10 flesjes in zo’n pakje en kost 8 euro per stuk.
Dus voor 30 shotjes van een waarde van 24 euro is de slijterij 1 chaos.

Om 8 uur gelijk begonnen met opruimen, al het glas uit de winkel en van de straat.
Er was ook een flesje bier gevallen, dus alles was nat en plakte.
Toen we klaar waren begon het overige glas te brokkelen.
Alles moest eruit. Voor onze veiligheid en voor de klanten.
Weer miljoenen stukjes overal. Opnieuw beginnen met opruimen.

Eindelijk om half 3 waren we klaar met schoonmaken.
Toen moest me vracht er nog in.
Gelukkig had ik de hele dag hulp met opruimen, schoonmaken en vullen.
Anders was ik nu nog op de zaak.

Ook ik moest de camera beelden bekijken.
Ik vind dit nog steeds niks. Ik ben dan zeeziek in me maag.
Maar ik ga het niet uit de weg. Ik kijk gewoon. Vindt het niet leuk, maar het hoort erbij.
Dit heeft te maken met me overval van alweer 5 jaar geleden.

Wat ik zo lief vond vandaag was het medeleven van me vrienden en vooral collega’s?
Ze waren zo lief en bezorgd over mij. Iedereen kent natuurlijk mijn verhaal.
Zo lief vond ik dat. Ze bleven maar vragen hoe het met me ging.

Het gaat heel goed met mij.
Ik heb nergens last van.
Maar ik vind jullie allemaal heel lief.
Dank jullie wel.

2 opmerkingen:

  1. Al die troep, de herinneringen, het opruimen en wat al niet meer voor een paar lullige eurootjes...
    Wordt hier werkelijk goed pissig van!

    Zussie is een bikkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie blog! Het is niet normaal, ze weten niet wat ze andere mensen aan doen. In ieder geval heel goed van je dat je het zo positief op pakt. Probeer niet te veel terug te kijken, maar kop op en kijk vooruit!

    Goed opgepakt meid.

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen