dinsdag 10 augustus 2010

extreme dromen van vrienden

Ik heb een paar gekke vrienden.
Ze gaan hun droom achterna jagen.
Zo gek is het natuurlijk niet, maar wel wat ze gaan doen.

Zaterdag vertrekt een vriendin/collega voorgoed naar Turkije.
Vorig jaar heeft ze daar haar prins op het witte paard daar gevonden.
Haar studie heeft ze hier afgemaakt en nu dat klaar is, gaat ze terug naar Turkije.
Sinds ze bij ons werkt, horen we niks anders dan over Turkije en haar vriend.
Na haar studie die ze in juni heeft afgerond heeft ze zich gestort op een studie Turks.
Ze komt nu al heel ver. Ik vind het knap. En ook ik leer een paar woordjes Turks.
Zonder werk komt ze vast niet te zitten. Ze spreekt de taal en heeft een opleiding in het
hotel wezen afgerond. Ze gaat naar de Turkse Riviéra, genoeg toerisme lijkt mij.
Komt helemaal goed.

In mei 2011 gaat een andere vriendin haar droom achterna.
Maar zij is gewoon gek. Ze gaat een paar weken naar Afrika om met HAAIEN te gaan zwemmen.
Ze krijgt een opleiding om met die walgelijke beesten te gaan zwemmen, ze zit gelukkig wel in een kooi.
Daarna mag ze mensen dezelfde "cursus" geven.
Ik heb echt een HAAIENfobie. Zij praat er met zoveel passie over, dat mijn maag omdraait.
Het zijn zulke nuttige beesten, ze volgt nu alles over die beesten. Ik vind het gewone vieze grote enge vissen.
Op haar hyves kijk ik ook al niet meer. (achtergrond je raadt het al, is een HAAI) Ook op haar hyves staat een filmpje over HAAIEN... brrr.
Ik vind het stoer, ze mag er over praten en als ze terug is van haar reis, ( zolang zij in Afrika is ,duim ik dat ze heel en levend weer thuis komt) luister ik met een draaiende maag naar haar spannende verhalen maar ik hoef geen beelden te zien. Gadver.

Ik vind het wel stoer, je droom na jagen.
Maar moet dat nu zo extreem.
Ik heb dromen zat, maar gelukkig niet zo extreem.

2 opmerkingen:

  1. Hahaha!
    Ik voel me wel vereerd hoor dat je over me hebt geschreven ;-)
    Optum :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb dezelfde fobie, dus ik ken je angsten voor aankomende videobeelden en fotoalbums ;)

    Maar je droom nastreven is inderdaad stoer. Maar je moet wel dromen overhouden, dus hopelijk hebben ze er nog meer...

    BeantwoordenVerwijderen