zondag 25 juli 2010

Markplaats

Marktplaats, de ideale plek om te kopen en te verkopen.

Ik spaar van alles over Superman.
Dus elke dag kijk ik even of er iets leuks op staat.
Ik heb de gekste dingen al op marktplaats gekocht.
Een bodyboard, pilotenhelm, horloges, noem maar op en
het is allemaal met superman erop.

Toen ik 4.5 jaar geleden van een flatje naar een eengezinswoning
ging met ingebouwde keuken, had ik een diepvries, koelkast etc over.
Zo is het begonnen met me marktplaats virus.
Ook nog dingen die de oude bewoner had laten liggen, heb ik verkocht.
Het werd en is nu gewoon een hobby geworden.
Er is van alles te koop en je kan alles verkopen op Marktplaats.

Om de 2 weken, meestal op zondag haal ik alle advertenties
eraf en zet ze er opnieuw op. Dan sta je weer boven aan.
En dan is het af en toe je mail bekijken, of ik ook biedingen heb.
Zelfs op het werk kijk ik af en toe, via me gsm.

Het is dus zo erg dat ik voor de hele familie handel.
Zet jij het er maar op, want jij verkoopt het wel.
Ik verkoop ook veel en ik vind het nog leuk ook.
Na 4.5 jaar snap ik het spelletje ook.
Niet te snel toe happen en geduldig blijven.
(hier heb ik wel geduld voor)

Ik vind het vooral leuk om dingen van andere te verkopen.
Als ik iets voor me ouders verkoop vind ik dit geweldig, ook zij
vinden het leuk dat ik wat verkoop en waarderen dit.
Vaak maak ik dan grapjes van, ik wil wel 5% provisie hebben.
Maar ik ben blij dat me ouders het kwijt zijn en ik heb me hobby uitgevoerd.

Wat ik al zei, het is me hobby en vind ik het handelen geweldig.
Als ik dan iets voor anderen verkoop, vind ik dat zo gaaf voor degene,
dat gewoon trots ben dat het me gelukt is. En al grap ik over me provisie,
dank je wel is al genoeg. Daar doe ik het voor.
Het moet niet vanzelfsprekend worden.

1 opmerking: