zondag 13 juni 2010

Vuvuzela



Dit is hem dan. De Vuvuzela. In Afrika al tijden een rage. Op een rare soort toeter herrie maken.

Nu tijdens de WK hoor je niks anders meer op de achtergrond dan een Vuvuzela.


Ik heb zo'n ding. Ik werk bij een service punt van de TNT post. Ook wij hebben deze dingen uitgedeeld.

Omdat ik moest proberen hoe zo'n ding werkt, heb ik op het werk even geprobeerd. Nou het is nog niet zo makkelijk. Geprobeerd maar ik kreeg er niks uit. Mijn mond had er tegen had gezeten, dus moest ik hem wel mee naar huis nemen. Elke dag even oefenen, maar nee het lukte niet.

Leon en Ilona krijgen er met mijn verjaardag gelijk geluid uit. Ik boos, waarom zij wel en ik niet. Op SBS6 zag ik cursus vuvuzela blazen. Je moet blazen, net alsof je trompet speelt en PRRRR zeggen. Trompet heb ik nooit gespeeld, maar goed, er komt nu geluid uit als ik op dat ding blaas en PRRRR zeg.


Ik vind ze geweldig. Ze zijn in allerlei kleuren en maten.
Geweldige uitvinding, hoe zoiets simpels, zo leuk kan zijn.
Ik zie er echt de lol van in.
Maar nu hoor je de hele wereld (behalve Afrika) klagen.
Verslaggevers kunnen niet over het geluid heen van de Vuvuzela's.
Trainers kunnen niet coachen.
Voetballers, horen hun coach niet, of hun medespelers.
Ooh en straks mogen ze niet langer dan een meter zijn.
Geklaag, geklaag, geklaag.
Ik snap niet dat je die dingen net als ik, op een jolig manier kan zien.
Beter een beetje herrie en gezelligheid in en om het stadion dan
dat er ruzie en knokkerij is.
Ik ben helemaal WK proof.
Me tuin is versierd en ik heb een vuvuzela.
Helaas moet ik morgen werken als Nederland moet voetballen.
Maar daar ben ik ook al op voorbereid. Ik heb een FM radio op me gsm.
De oordoppen zitten in me tas en ik heb radio al afgesteld.
Nu hopen dat onze jongens het ver schoppen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten