woensdag 12 mei 2010

knepen van het vak

Al jaren vind ik het leuk om uit te vogelen hoe een gsm werkt.
Het maakt mij niet uit wat voor merk of type het is, na een tijdje
puzzelen heb ik het toestel zo geinstalleerd zoals iemand het wil hebben.
Ik heb er vroeger ook wel eens over nagedacht om in een telecom winkel te gaan werken.
Het werd een slijterij. Wat meer mijn ding is.

Door het werken in een winkel ken je de kneepjes van het vak.
Zo zeg ik altijd als een product op is, dat de leverancier het niet meer had.
Nee, ik was het vergeten te bestellen. Maar zo heb je allerlei smoesjes om
eigenlijk de klant te bedonderen. Want dat doe je.

Het nadeel is, als ik bedonderd word, dan heb ik het gelijk door.
Zo dus ook gisteren.
Mijn gsm wilde al een paar dagen niet op de toetsblokkering.
Zondag met moederdag, puzzelen. Alles geprobeerd.
Maandag, boekje erbij ( tegen mijn principes, los het liever zonder op).
Lukte nog niet. Ik via internet. Je kan tegenwoordig alles vinden op het net.
Dit niet.

Ik gisteren naar de winkel waar ik me gsm heb gekocht.
Normaal word ik altijd geholpen door Ronald.
Nu door zijn chef. Hij kreeg hem ook niet op toetsblokkering.
Me gsm moest een update hebben. Kon ik thuis zelf doen als ik een cdtje van de telefoon had.
Die heb ik wel, maar bij moet het dan gelijk gedaan worden en heb gezegd dat ik hem niet had. Zegt die chef: "heb je een kabeltje voor de pc? Dan doe ik de update wel even voor je."
Dat kabeltje kon ik zo pakken. Duurt een uurtje, zegt ie nog.
Ik me gsm en kabeltje achter gelaten en gaan shoppen
voor de laatste boodschappen voor Barcelona.

Na 2,5 uur terug. Zegt die chef, hij zit net gekoppeld aan de pc, het was druk.
Of ik rond half 6 terug kon komen. Prima.

Sta ik daar om half 6. Ja hij heeft zijn update gehad, maar het is ons niet gelukt.
Ik krijg me gsm en kabeltje mee en krijg als advies, bel LG even.
Loop ik richting auto, hoor ik dat me batterij leeg is.

Toen had ik het door. Ze hebben nooit wat gedaan met me gsm.
Ik gaf me gsm af met nog 1 blokje batterij. En nu was hij bijna leeg.
Mijn gsm laat zichzelf op als je hem aansluit aan de pc.
Dus ze hebben gewoon niks gedaan, anders kon hij niet leeg zijn.

Gister avond heb ik zelf even met kabeltje, gsm en pc gepuzzeld.
Ik weet niet wat ik gedaan heb. Maar het is gelukt.
Me toetsblokkering staat er weer op.

Beetje jammer dat die chef zo handelde.
Maar ik herken het verhaal wel, ik doe het net zo goed in de winkel.
Toen ik door had dat ze niks gedaan hadden, was ik een beetje boos.
Nu moet ik er wel om lachen. Ik had misschien precies hetzelfde gedaan.
Volgende keer maar weer naar Ronald. Is hij er niet. Dan kom ik een andere
keer wel weer terug.

1 opmerking:

  1. Nou, ik zou er (als ik er al achter kwam) behoorlijk pissed van worden. Zou denk ik, als het kwartje gevallen was ook nog wel even verhaal halen...
    Maar aan de andere kant snap ik het wel weer van jouw kant....

    BeantwoordenVerwijderen