woensdag 10 februari 2010

Is het nu nog niet genoeg

Ik ben het zat.
Volgens mij ben ik niet de enige Nederlander die deze mening heeft.

Word ik vanochtend wakker, kijk uit me raam en
wat zie ik, weer een witte laag over de straat.
Nee, denk ik gelijk, moet dit nu alweer?
Het was net een dag goed weg.

Weer staat heel Nederland op zijn kop.
Eerst hoor je op het nieuws dat er weer lange files staan
en dat de file stroken door het weer niet open kunnen, dus
het blijft een drama.
Nog geen 5 minuten later hoor je dat er zoveel ton zeezout is
opgehaald om te strooien, vrachtwagens vol staan te wachten
om dit weg te brengen.

Nu vraag ik me af, waar is het zout gebleven.
Als ze vanochtend al stonden in te laden.
Ik weet dat tussen Rotterdam en Veendam een uurtje of 3 zit.
Laat staan met dit weer iets meer.

Maar de wegen zijn hier bar en boos.
Ik vanmiddag op tijd richting werk.
Moest om 1 uur beginnen.
Eerst maar even me stoepje schoon gemaakt.
Gelijk even die van de buren meegenomen.
Ik op de fiets weg, door een witte laag.
Om 9 uur was ik vrij.
Weer moest ik door een witte laag naar huis.
Nog een alternatieve route genomen, omdat daar
meer auto's rijden, dus kan ik makkelijker fietsen.
Helaas, dit was ook niet te doen.
Zelfs me straatje, die zo mooi schoon was, toen ik weg
ging, was weer wit.

Het is nu bijna 11 uur en het is opgehouden met sneeuwen.
Maar ik heb nog geen pekelwagen gezien door de straat.

Het hoeft toch niet zolang te duren voordat het zout
moet zijn, waar het moet zijn.
En hadden ze allang kunnen strooien.
Zullen ze wel doen, als het niet meer nodig is.

1 opmerking:

  1. Een periode van welles-nietes:
    Zout op - zout voorradig - zout op - zout voorradig
    Sneeuw weg - sneeuw terug - sneeuw weg - sneeuw terug
    Vallen - opstaan - vallen - opstaan
    Velden open - velden dicht - velden open - velden dicht (voetbal)

    Heb het ook wel gehad. Iemand op mijn Hyves zei dat ze de lente gebeld heeft en gevraagd of ze eerder wilde komen. Anderzijds... het is winter. En nu ook eens echt in Nederland. Maar leuk is inderdaad anders... Dit is gewoon levensgevaarlijk. Nederland is de winterniet meer gewend. En dan krijg je dit soort taferelen...

    BeantwoordenVerwijderen