donderdag 4 februari 2010

het sterke geslacht

Het sterke geslacht. Hebben het nu over mannen of vrouwen?
In de oertijd waren dit de mannen. Ze vochten om hun volk, vrouw en kinderen
te beschermen. Ze moesten op beesten jagen om te overleven.
Mannen zijn daarom meestal wel groter en krachtiger dan een vrouw.
In veel geloven stelt een vrouw niet zoveel voor. Ze hebben maar 1 recht,
en dat is het aanrecht.

We beginnen al met het geloof. Een meisje krijgen is in sommige
culturen een schande. Mannen mogen dan ook meerdere vrouwen
hebben, tot 1 van die vrouwen hem een zoon geeft. Want mannen,
dat is het sterke geslacht.
Maar de man bepaald het geslacht. Dus doet die man toch iets
fout als het een meisje wordt.

Maar dan is de vrouw zwanger. Ze moet een kind baren.
Ik denk dat mannen niet tegen deze pijn kunnen.

Want als ze ziek zijn, verkoudheidje, dan vergaat de wereld al.
Zo ook me neefje Leon. Hij wordt al een echte man.
Hij is nu 9 en vandaag was meneer niet zo lekker.
Iedereen moest weten hoe zielig meneer was.
Hij praat, net zoals de meeste zieke mannen, met zo'n zacht stemmetje..
Hoor je mij zielig doen, help mij. Maar als de Wii aangaat, dan valt het allemaal
wel mee. De Wii gaat uit en meneer is weer zielig.

Gelukkig is hij nog niet volwassen.
Een volwassen man is nog erger.
Die moet je de hele dag achter zijn kont aan lopen als meneer ziek is.
Wil je een broodje, wil je een kopje thee. De hele dag loop je heen en
weer om het meneer aangenaam te maken, zodat hij snel beter is.
Wij vrouwen doen dit dan ook maar, want dan is hij sneller beter en
kan hij weer naar zijn werk.

Ze zijn weer beter en dan moeten ze naar voetbal.
Een echte stoere mannen sport. Ze staan op zaterdag
een wedstrijdje te spelen en krijgen een klein tikkie.
Meneer valt, geeft een oerkreet en blijft liggen.
Er moet een arts bij komen die wonder water op hun been gooit
en ze kunnen op eens weer lopen.

Nu de vrouwen, wij gaan gewoon door.
We gaan werken, brengen de kinderen naar school,
doen het huishouden, boodschappen moet gedaan worden,
kinderen weer ophalen, eten maken, kinderen op bed brengen.
Maar we gaan niet zielig op bed liggen wachten
tot er een kopje thee wordt gebracht. Want die komt er echt niet.
Wij vrouwen hebben gewoon geen tijd om ziek te zijn.

De vrouwen die voetballen en een tikkie krijgen, ze
vallen, staan op, voetballen verder en onthouden wie dat
tikkie heeft gegeven, want deze krijgt hem geheid terug.

Dus zo zwak is een vrouw niet.
Ik denk dat zo 2010 de vrouw gelijk staat aan de man.
Al moet ik wel zeggen, mannen zijn dus groter en sterker en
veel handiger. Laatst met me lekkage in de schuur heb ik toch
een man nodig om dit te laten maken.

Het was gewoon heerlijk om te zien hoe een jongetje van 9
zich aan kan stellen als een echte man.

Je ziet maar mannen en vrouwen zijn gelijk aan elkaar.
Een vrouw heeft soms een man nodig en de man soms een vrouw.

2 opmerkingen:

  1. Jeetje... hebbie nou nog helemaal geen reactie?
    Tis gewoon een waarheid als een koe! Misschien is dat het. Je blog valt alleen maar te beamen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha! hij is leuk! en waar!
    Ik ben ervan overtuigd wat ik gezien heb in het ziekenhuis dat de vrouwen zeker wel het sterke geslacht zijn!!
    Om over een bevalling die ik geregeld gezien heb maar niet te praten!
    Een man kan dat niet aan, echt niet!
    :) hihi
    Groetjes eveline

    BeantwoordenVerwijderen