woensdag 24 februari 2010

The good, the bad...

Mensen kunnen alles van me krijgen, nou ja.... bijna alles. Ik wil ook veel voor anderen doen. Maar je moet het wel netjes vragen. En dus niet ongevraagd dingen van me afnemen...

Vandaag kwam ik (na hooguit één uurtje op het sportpark) bij mijn auto die ik, zoals het hoort, op de parkeerplaats had gezet (voorheen zette ik hem altijd voor de kantine, dan hoefde ik niet zo ver te lopen). Ik kijk nog eens goed en ja hoor... antenne weg. Keurig netjes van mijn dak geschroefd, dus niet afgebroken. Iemand had er schijnbaar belang bij.

Wat is dat toch? Kunnen ze nou niet gewon van andermans spullen afblijven? Is het zo moeilijk? Gewoon je handen in je zakken houden en doorlopen. Geldt trouwens ook voor vandalisme... En het gekke van alles is, dat degene die het overkomt het niet in zijn hoofd haalt om aan andermans spullen te zitten. Echt een kwestie van goed en kwaad laten we maar zeggen. Maar zou de kwade bij de kwade schade aanrichten, dan is het hek natuurlijk van de dam. Dan is het oog om oog, tand om tand. Hard tegen hard.

Maar goed, de goeden doen dus niks. Aangifte doen is in dit geval totaal niet effectief en om nou van een ander Opeltje een antenne af te schroeven, dat gaat mij dan weer net te ver. Dus ik doe niets. Ja... van de week in de winkel even een nieuwe antenne kopen.

3 opmerkingen:

  1. Dat is balen zeg. Net wat je zegt , zet je hem voor het eerst buiten het park neer en krijg je dat.

    Groetjes, Aaltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wordt dus weer voor de deur parkeren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geloof dat ik weer te hard gegild heb haha. Gelukkig leest mijn buurvrouw ook mijn blogs en de buurman was vandaag thuisgekomen met een antenne. "Die is nog best wel goed"... Hahaha, dus hij is weer terecht.

    Essentie van het verhaal blijft natuurlijk bestaan... Gewoon van andermans spullen afblijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen